مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و چالش های جدی در حوزه تامین آب مشهد، طبق برنامه ریزی صورت گرفته، باید در افق سال ۱۴۲۰، حدود ۲۵ درصد از نیاز آبی شهر مشهد از طریق جایگزینی پساب تامین شود.

باید حدود ۲۵ درصد نیاز آبی شهر مشهد از طریق جایگزینی پساب تامین شود

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش پساب، منجر به تامین آب این کلانشهر می شود، همچنین با تحویل پساب به بخش صنعت و معدن و بخش های خدماتی، توسعه صنعت و اشتغال در استان و به ویژه شهر مشهد رقم می خورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: حدود ۸۲ درصد از شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد اجرا شده و این کلانشهر از پیشگامان در حوزه استفاده از پساب است و حدود ۱۵ سال قبل نخستین معاوضه پساب با آب کشاورزی در شهر مشهد انجام شد.

وی گفت: با جایگزینی پساب و تحویل پساب به کشاورزان، حقابه های سدهای طرق و کارده که از سدهای بزرگ تامین کننده آب مشهد است در راستای تامین آب شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

اسماعیلیان افزود: طرح جایگزینی پساب با آب چاه های کشاورزی نیز اقدام مهم دیگری است که با در اختیار قرار گرفتن چاه های کشاورزی می توان گام اساسی در حوزه تامین آب مشهد برداشت و این مهم در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: اجرای مدل پایدار پساب مشهد با همکاری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در دست اجراست و این مدل در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تایید رسیده و طبق برنامه ریزی های مبتنی بر آن، نیازهای مشهد در بخش آب و فاضلاب مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.