اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که همین دو ماه پیش نایب قهرمان جام‌جهانی الجزایر شدند در حالی پیگیر اردوی خود برای حضور در گرندپری تونس هستند که مربی بدنساز در کنارشان نیست.

پیگیری اردوی نایب قهرمانان شمشیربازی جهان بدون بدنساز!

به گزارش قدس آنلاین، مشکل غیبت بدنساز در کنار ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر بعد از جام جهانی الجزایر گریبانگیرشان شد در حالیکه رویدادهای مهمی پیش روی آنها است که روی وضعیت شان در رنکینگ جهانی تاثیر مستقیم دارد.

تا جام جهانی الجزایر که اتفاقا با یک نتیجه تاریخی همراه بود مهدی چراغی به عنوان بدنساز درکنار شمشیربازان اردونشین بود. وی از زمان حضور پیمان فخری در راس کادر فنی تیم ملی اسلحه در ترکیب این کادر حضور داشت و حتی برای رقابت های انتخابی المپیک که با کسب اولین سهمیه تیمی همراه بود و بعد از آن بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مسئولیت بدنسازی ملی پوشان را بر عهده داشت.

این مربی بدنساز اگرچه طی سال ها همکاری با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر و بر عهده داشتن مسئولیت مستقیم بدنسازی اردونشینان این تیم در هیچ یک از سفرها همراه آنها نبود؛ اما بعد از تغییرات ایجاد شده در کادر فنی هم به همکاری با این تیم ادامه داد. رد پای مهدی چراغی حتی در نایب قهرمانی اخیر که در الجزایر و با فاصله زمانی پنج ساله نسبت به آخرین فینال جهانی به دست آمد، کاملا مشهود بود با این حال او پس از اتمام این رقابت ها از ادامه همکاری امتناع کرد.

مسائل مالی از دلایل اصلی قطع همکاری بدنساز تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از سال ها حضور مستمر در کادر فنی این تیم بده است. مسئله ای که عدم رسیدگی به آن حتی بعد از تصمیم اتخاذ شده، این روزهای ملی پوشان را به همراه داشته و ادامه تمرینات شان بدون بدنساز.

در واقع امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تنها مربیِ همراه ورزشکاران این تیم است که علاوه بر مسائل فنی و تکنیکی باید دغدغه بدنسازی آنها را هم داشته باشد در حالیکه این تیم و اردونشینانش برای مسابقات مهمی آماده می شوند که آمادگی بدنی در آنها به اندازه مسائل فنی مهم و تعیین کننده است.

این روزها تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای شرکت در گرند پری تونس آماده می شوند که از ۲۲ دی ماه آغاز می شود. این روند اردوها و اعزام ها ادامه خواهد داشت با هدف حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۰ هانگژو و مهمتر از آن بهبود جایگاه در رنکینگ جهانی با هدف کمک به کسب سهمیه المپیک.

بدیهی است فدراسیون شمشیربازی باید به عنایت به این مسئله که شمشیربازان اسلحه سابر حضور همیشگی و رو به پیشرفت در ادوار اخیر بازی های المپیک داشته اند و این حضور را از تک سهمیه انفرادی به دو سهمیه انفرادی و بعد از آن کسب سهمیه تیمی ارتقا داده اند و به منظور حفظ این روند حرکتی باید اهمیت حضور بدنساز در کادر فنی را بیشتر از این موردتوجه قرار دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.