مشهد ـ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در یک سال اخیر حدود ٢٠٠ مرکز شارژ در سطح شهر مشهد فعال شده است.

شناسایی بیش از ۲۰۰ هزار حمله سایبری به سامانه های شهرداری مشهد/۲۰۰ مرکز شارژ من کارت در مشهد فعال شده است

به گزارش قدس خراسان، مهدی بدیع فرخد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی با اشاره به توسعه مراکز شارژ من کارت در مشهد اظهار کرد: هزار و ۵٠ نقطه شارژ من کارت در سطح شهر وجود دارد و در یک سال اخیر حدود ٢٠٠ مرکز شارژ، فعال شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: طی ۲ ماه اخیر مشکل کمبود سامانه شارژ من کارت حل شده است و امکان شارژ از طریق اپلیکیشن شهر من نیز وجود دارد.

وی گفت: در ۶ ماه گذشته بیش از ٢٠٠ هزار حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری مشهد شناسایی شده که البته هیچیک از این حملات اختلالی در کار سامانه‌ها ایجاد نکرده است.

بدیع فرخد ادامه داد: شهرداری مشهد به صورت پیوسته در معرض حملات سایبری قرار دارد و باید پایداری شبکه داشته باشد از این رو حوزه امنیت و راهبری شبکه به صورت مداوم کار رصد و پایش (مانیتورینگ) را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: همچنین با توجه به اتفاقات اخیر در کشور، تابلوهای نمایشگر شهر مشهد خاموش شده است و پس از ارتقای امنیت، این تابلوها دوباره روشن و فعال خواهد شد.

وی در خصوص رصد پهپادی تخلفات ساخت و سازها در حریم شهر نیز گفت: این رصد در حریم پنج هزار هکتاری مشهد در حال اجراست و شناسایی تخلفات نسبت به روش سنتی ۴٠ برابر افزایش داشته است.

بدیع فرخد بیان کرد: ساماندهی دکل‌های مخابراتی نیز از اقدامات این سازمان است که از سال ٩۶ به صورت جدی در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: حدود هزار و ٣٠٠ سایت مخابراتی در مشهد وجود دارد که ٧٠ درصد از این تعداد در املاک خصوصی نصب شده است و شهرداری نمی‌تواند برای ساماندهی و زیباسازی آنها اقدامی کند و تاکنون ۵٠ سایت مخابراتی در مشهد زیباسازی و ساماندهی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.