پس از گزارش نیمه شب گذشته قدس خراسان درباره وضعیت اسف بار بیمارستان تخصصی کودکان اکبر، فرماندار مشهد برای بازدید میدانی به این بیمارستان امد و پس از شنیدن گلایه های مردمی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نیز به این بیمارستان فراخواند و گفت: مدیر بحران شهر من هستم، باید کمبودها را اطلاع می‌دادید.

مدیر بحران شهر من هستم، باید کمبودها را اطلاع می‌دادید 

به گزارش قدس خراسان، صدای ناله‌های خفیف و گاهی جیغ‌های تند کودکان تب‌دار که با جسمی بی حال و رویی زرد در آغوش مادران بی‌قراری می‌کنند، خواب هر فردی را آشفته می‌کرد، بدتر اینکه ساعت‌ها انتظار برای پزشک و سپس تخت اورژانس و بعد از آن برای دارو هم به حال نزار کودکان خردسال اضافه شود. این‌ها وضعیت بیمارستان تخصصی اطفال اکبر در کلانشهر مشهد است، نه شهری کوچک یا روستایی دورافتاده!

وضعیت قرمز بیمارستان اکبر شب گذشته تا جایی پیش رفت که پذیرش بیمارستان با بیان اینکه در شیفت شب هیچ پزشکی نبوده و همه دانشجو هستند، بیماران را به خیابان کوهسنگی ۱۰ و یک کلینیک میفرستد، به ادعای همراهان کودکان بیمار انتظار برای تریاژ به بیش از چهار ساعت رسیده و به ازای خالی شدن هر یک تخت در بخش ها یک بیمار اورژانس بستری میشود.


این پ‌ها گوشه‌ای کوچک از فاجعه اکبر در شب گذشته بود که قدس خراسان آن را با دوربین مخفی خبرنگار روایت کرد، اما صبح امروز فرماندار مشهد با تماس برای پیگیری این موضوع در محل بیمارستان حضور یافت و برای بازدید به بخش اورژانس و بخش های مختلف بیمارستان سرکشی کرد.


در بازدید فرماندار مشهد یکی از مادران حاضر در اورژانس گفت: از ساعت ۸ شب گذشته با نامه ارجاع به اورژانس بیمارستان وارد شدیم اما ساعت ۲ بامداد پس از پذیرش وارد اورژانس شده و پزشک اورژانس فرزندم را ویزیت کرد.


پدر یکی از کودکان نیز توضیح داد: از شهرستان صالح آباد ساعت ۵ عصر به بیمارستان آمدیم که ساعت ۱۱ شب توانستیم وارد اورژانس شویم.


حسین محسن زاده، مدیر بیمارستان اکبر که ابتدا مشاهدات خبرنگار قدس خراسان و سخنان والدین کودکان و حتی توصیه های یکی از کارکنان بیمارستان برای رفتن از بیمارسان اکبر را رد و آن ها را دروغ خوانده بود(!) پس از بررسی چندین باره پرونده های بیماران و گزارش پرستار و پزشک اورژانس با فرافکنی عجیبی همچنان قصور انجام شده را نپذیرفته و گفت: این بیمارستان تنها بیمارستان تخصصی اطفال است که به کل استان خدمات می‌دهد و به هرحال ما هفته گذشته تا جلوی در اورژانس تخت گذاشته و خدمات می‌دادیم شرایط بحرانی است.

سید علی جعفری، رئیس بیمارستان اکبر نیز درباره کمبودهای دارویی گفت: متاسفانه در چند هفته اخیر کمبودهای دارویی کاملا مشهود بوده و ما با سختی و مشقت فراوان از داروخانه ها و بیمارستان‌های خصوصی توانستیم دارو و سرم تهیه کنیم و گاهی ذخایر حیاتی ما به صفر میرسیده و پرستاران خودشان سرم میساختند تا کار انجام شود، اگر بگویم در روند درمان این کمبودهای دارویی تاثیری ندارد دروغ گفتم، حتما تاثیر دارد، اسپری سالبوتامول و سایر داروهای تنفسی کمیاب است.


داوری تصریح کرد: شما اگر در بحران هستید باید به ما اطلاع می‌دادید که ما مشکلتان را حل کنیم، برای شما ظرفیت ایجاد کنیم تا بتوانید به مردم خدمات بدهید، مدیر بحران این شهر من هستم اما هیچکس به من گزارش نکرده، مگر اینکه مردم به من اطلاع دهند که اینجا چه اتفاقی افتاده، اگر دانشگاه علوم پزشکی می‌توانست بحران را حل کند نباید این اتفاق می افتاد، اگر معاون درمان می‌توانست نباید اینطور می‌شد، اگر نمی‌توانند ما باید انجام بدهیم، اگر ظرفیت ایجاد کرده بودید نمی‌گفتند از پنج عصر تا ۱۰ شب منتظر پزشک اورژانس نشسته، من نباید بی اطلاع باشم از این موضوعات، وظیفه من است که شهر را بسیج کنم به شما کمک کنند. بگویید معاون درمان علوم پزشکی بیاید.


شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه عبوم پزشکی مشهد نیز با حضور در بیمارستان اکبر گفت: کمبودهای حوزه تریاژ بیماران را قبول دارم و کاملا خواسته به حقی است، حتما اقدامات لازم برای اصلاح این موضوع را انجام خواهیم داد و نفرات تریاژ را افزایش می‌دهیم، نیروهای لازم برای حضور در بیمارستان ولایت را نیز تامین کرده تا در موارد مورد نیاز از بیمارتسان مجاور اکبر استفاده کنیم و هفته آینده نیز یک بخش اختصاصی اطفال در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی خواهیم کرد که بخشی از این فشار و بار بیمارستان اکبر کاسته شود اما درمورد کمبودهای دارویی نمی‌توانم به صورت عمومی اطلاعات و مشکلات این حوزه را بگویم، صدایم را ضبط نکنید!


گزارش: نوید زنده روحیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.