مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه اکثر محورهای کوهستانی استان برفی است، گفت: بیشترین بارش برف تاکنون در محور اسالم به خلخال" بوده که ارتفاع برف تاکنون به ۹۰ سانتی‌متر رسیده‌ است.

ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۹۰ سانتی‌متر رسید

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: ارتفاع برف در محور پونل به خلخال حداکثر به ۷۰ سانتی‌متر، محور ماسال - گیلوان به ۴۰ و جاده بهارستان - آقچای به ۱۰ سانتی‌متر رسیده‌است.

وی بیان کرد: در محور سیاهکل - دیلمان حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتی‌متر و فومن - ماسوله ۱۰ و محور رودسر - لات محله پنج سانتی‌متر گزارش شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان درباره وضعیت محورها در مرز استان‌های همجوار گفت: در گردنه الماس واقع در محور اسالم - خلخال بارش شدید برف به ارتفاع حداکثر ۹۰ سانتی‌متر، گردنه حیران در محور آستارا و اردبیل بارش شدید برف جریان دارد و به ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر رسیده‌است.

وی با اشاره به انسداد محور پونل - خلخال به دلیل وقوع کولاک و احتمال ریزش بهمن اظهار کرد: رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

نیک‌فهم بیان کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم درباره وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.

با توجه به بارش برف و یخبندان، آموزش و کلاس‌های درس حضوری در مدارس بخش عمارلو و خورگم شهرستان رودبار در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل اعلام شد و آموزش کلاس های درس به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شاد انجام می گیرد ضمن اینکه کلاس های درس حضوری مقطع متوسطه اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

همچنین مدارس بخش دیلمان در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی امروز "دوشنبه" تعطیل اعلام شد و کلاس های درس به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شاد انجام می شود و کلاس های درس مقاطع اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش برف و باران در این استان خبر داد.

دستگاههای گیلان با صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف و باران و یا مخلوط هر ۲ به حالت آماده باش درآمدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.