سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام نشریه فرانسوی را مصداق بارز نفرت پراکنی و توهین به ارزش‌ها خواند.

کنعانی: اقدام نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی بود/ اعتراض به دولت عراق

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۹ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره توهین نشریه شارلی ابدو به مرجعیت دینی بیان کرد: در این ارتباط هم اعلام موضع کرده و هم اقدام عملی دیپلماتیک را انجام دادیم. بیانیه‌ای در همین ارتباط وزارت خارجه منتشر کرد. سفیر فرانسه در تهران را به وزارت خارجه احضار و اعتراض رسمی دولت ایران را به وی ابلاغ کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اقدام این نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی، توهین به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ملت‌ها به ویژه ملت های مسلمان بود و مصداقی از خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود.

کنعانی گفت: اساسا اقدام این نشریه همزمان با توهین به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و زنان و شخصیت زنان و جایگاه زنان و حرمت آنها نیز بود. متاسفیم که کشوری که مدعی است که در پی حمایت از حقوق زنان است و مدعی است که از حقوق زنان در ایران می‌خواهد حمایت کند با چنین اقدام زشت و وقیحانه‌ای علاوه بر توهین به ارزش های ما و مقدسات و ارزش‌های اسلامی و ملی ما به جایگاه و مقام زنان نیز اهانت کرد. متاسفیم که این نشریه در کشوری منتشر می‌شود که داعیه احترام به ارزش ها دارد و داعیه حمایت از حقوق دیگران را دارد اما به بدیهی‌ترین اصول و مبانی حقوق بین‌الملل نیز پایبندی نشان نمی دهد. نشریه‌ای که متاسفانه سابقه سوء اهانت وقیحانه به ساحت مقدس و مبارک رسول مکرم اسلام (ص) را دارد. همزمانی این اقدام این نشریه با اقدام رژیم صهیونیستی و دولت غاصب صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی نشانه‌ای از این است که دست صهیونیست‌ها در ورای چنین اقدامی دیده می‌شود.

وی افزود: متاسفانه دولت فرانسه در این ارتباط نه تنها اعلام برائت نکرده بلکه با توجیه آزادی بیان از چنین اقدامی حمایت کرده است. این اقدام را مجددا از این تریبون محکوم می‌کنیم و معتقدیم هم دولت‌ها و هم ملت‌های جهان لازم است که نسبت به هتک حرمت ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دینی واکنش نشان داده و این را به عنوان یک اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی علیه ارزش های انسانی و جامعه بشری تلقی و نسبت به آن واکنش نشان دهند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره استفاده از عبارت جعلی توسط عراق بیان کرد: جمهوری اسلامی در این زمینه واکنش نشان داده است. خلیج فارس خلیج فارس است و چیزی در این رابطه در قالب فوتبال و اظهارات مسئولان دولت‌های خارجی این واقعیت مسلم تاریخی را به هیچ عنوان تغییر نخواهد داد. بعد از مطلع شدن اعتراض خود را رسما به دولت عراق در این رابطه ابلاغ کردیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.