حزب الله لبنان به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو واکنش نشان داد.

واکنش حزب‌الله لبنان به اقدام موهن نشریه فرانسوی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر ایران را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که از تمام آزادی‌خواهان و شرافت‌مندان جهان می‌خواهیم که این اقدام را محکوم کنند.

حزب الله لبنان تاکید کرد که از دولت فرانسه می‌خواهیم که عاملان این اقدام را مجازات کند زیرا تعرض به مقدسات و کرامت‌های یک امت کامل است.

در این بیانیه تاکید شده است که پنهان شدن پشت مقوله‌های آزادی بیان و عقیده و آزادی رسانه دیگر برای همه آشکار شده است و ما دیدیم که غربی‌ها چگونه با نظراتی که در تضاد با منافعشان است به سختی برخورد می‌کنند.

اخیرا شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز در صفحه توییتر خود نوشت که آیت‌الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوج شکوه و عزت است... هجمه به شخصیت ایشان با سخنی دردناک و یا تصویری تمسخر آمیز، هجمه به شریف ترین ملت و مقدس ترین رسالت روی زمین است.

وی نوشت: عجیب نیست که مردمان پست به اهل عزت و کرامت دست درازی کنند.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتی نوشت: اقدام توهین آمیز و خارج از نزاکت نشریه ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود. به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد. آنها قطعا مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اند. پیشتر این نشریه را در فهرست تحریم‌ها قرار دادیم.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری های وزارت امور خارجه در مورد کاریکاتورهای موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت : اقدام نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان بود.

وی ادامه داد: اقدام این نشریه فرانسوی مصداق بارز خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود.

کنعانی همچنین گفت: اقدام این نشریه توهین به جایگاه زنان و مقام زنان نیز بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.