نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف شکل‌گیری صندوق‌های بازنشستگی برای ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه شاغلان این پرسش را طرح کرد که چه میزان صندوق‌های بازنشستگی به این هدف برای پاسخگویی به نیاز بازنشستگان نزدیک شده است؟

حسینی: آیا صندوق‌های بازنشستگی پایگاه مستحکمی برای پاسخگویی به نیاز بازنشستگان هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی حسینی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا (س) در دیداری که مقام معظم رهبری با بانوان داشتند تاکید کردند که برخی خشونت‌ها در خانه علیه زنان صورت می‌گیرد و تاکید کردند که در این رابطه مجلس شورای اسلامی قانونی بگذارد که به بانوان در محیط خانه ظلم نشود. از سویی دیگر همان طوری که در ایام رای اعتماد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دادیم افرادی در این وزارتخانه روی کار هستند که شایسته نیست بر مجموعه دولتی و در جایی که پول بازنشستگان امانت است صاحب مسئولیت باشد. انتظار داشتیم این اشخاص ناصالح و ناکارآمد را کنار بزنیم و شما قول دادید که این کار را انجام دهید.

نماینده میانه در ادامه اظهار کرد: هدف اولیه از شکل‌گیری صندوق‌های بازنشستگی ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه شاغلان و تامین رفاه آنها بعد از پایان دوره اشتغال بود. مهم‌ترین پرسش ذینفعان صندوق‌ها در آستانه بازنشستگی این است که چه میزان این صندوق‌ها به این هدف نزدیک شده‌اند. آیا صندوق‌های بازنشستگی پایگاه مستحکمی برای پاسخگویی به نیاز بازنشستگان هستند؟

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.