روزنامه ودوموستی روسیه گزارش داد که ارزش سهام شرکت‌های تولید کننده تجهیزات نظامی متعلق به کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۲۱.5 درصد افزایش داشت و دلیل آن هم استفاده گسترده از محصولات آنها در درگیری نظامی اوکراین و روسیه بوده است.

سود تولیدکنندگان تجهیزات نظامی غربی از درگیری نظامی در اوکراین‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ودوموستی، شرکت های بزرگ تولید کننده تجهیزات نظامی و دفاعی کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط شاهد رشد ۲۱.۵ درصدی ارزش بازار خود بودند و دلیل آن هم استفاده گسترده از تجهیزات تولیدی آنها در درگیری نظامی اوکراین با روسیه و افزایش تسلیح کشورهای اروپای غربی بوده است.

مجموع ارزش این شرکت‌ها از ۵۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۷۰۳ میلیارد دلار در دسامبر سال ۲۰۲۲ رسیده است که معادل رشد ۱۲۴ میلیارد دلاری ارزش کل بازار آنها در طول یک سال بوده است.

در این بین ۲۵ شرکت وجود دارند که ارزش بازار آن ها بیش از یک میلیارد دلار است و سهام آن ها در بازارهای بورس معامله می شود و اتفاقاً از تجهیزات آنها به صورت گسترده در درگیری نظامی اوکراین با روسیه استفاده می‌شود.

سود تولیدکنندگان تجهیزات نظامی غربی از درگیری نظامی در اوکراین‌

شرکتی که بیشترین افزایش قیمت سهام و ارزش بازار در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۲ را داشته شرکت تولید تسلیحات راین‌متال آلمان بوده که ارزش سهامش ۱۲۲ درصد رشد کرده است.

شرکت ‌Thales فرانسه هم دیگر شرکت برنده از درگیری نظامی روسیه با اوکراین بود زیرا ‌این شرکت تولید کننده موشک و پهپاد رشد ۵۴ درصدی ارزش سهام خود را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

ارزش سهام شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن نیز ۴۴ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.