سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: جام فجر امسال در تقویم فدراسیون آسیایی و جهانی نیست اما برای سال آینده در تقویم خواهد بود و قطعا اهواز اولویت ما برای میزبانی است.

اهواز اولویت فدراسیون وزنه‌برداری برای میزبانی سال آینده جام فجر است

به گزارش قدس آنلاین، سجاد انوشیروانی در حاشیه مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری نونهالان رده سنی زیر ۱۲ سال خوزستان که امروز ۲۳ دی‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات واقعاً اتفاق بزرگی است و باید در تک‌تک استان‌ها انجام شود. از جو این مسابقات لذت بردم و خوزستان یکی از قطب‌های وزنه‌برداری کشور است که قهرمانان بزرگی را چه در گذشته و چه حال پرورش داده است که باعث افتخار کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: ماحصل عملکرد هیات خوزستان بی‌نظیر است و یکی از برنامه‌های ما این است که چنین برنامه‌هایی را در بیشتر استان‌های کشور اجرا کنیم تا در وزنه‌برداری از نظر استعداد با توجه به اینکه امروزه از نظر کمی دچار مشکل شده‌ایم به آنچه مدنظر است برسیم.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: راغب بودیم از نزدیک شاهد برگزاری این رقابت‌ها در استان خوزستان باشیم. همچنین استقبال خانواده‌ها بی‌نظیر و یک پتانسیل بزرگ برای وزنه‌برداری کشور است. امیدوارم وزنه‌برداری خوزستان مجدداً بدرخشد. همچنین این رقابت‌ها در یک فضای استاندارد برگزار شد و تمام این‌ها ارزشمند است.

انوشیروانی درباره یکی دیگر از اهداف حضورش در خوزستان برای بررسی شرایط استان جهت میزبانی از جام بین‌المللی فجر در اهواز، گفت: جام فجر امسال در تقویم فدراسیون آسیایی و جهانی نیست اما برای سال آینده در تقویم خواهد بود و انشاءالله اگر در ادامه کار در خدمت جامعه وزنه‌برداری باشیم، قطعاً اهواز و خوزستان که در زمینه برگزاری این رقابت‌ها تجربه دارد اولویت ما برای میزبانی است. البته به شرطی که مسئولان این استان از جمله استاندار خوزستان، با استفاده از ظرفیت باشگاه‌های نفت، ملی حفاری و فولاد برای این میزبانی پای کار بیایند. اگر پتانسیل کامل استان پای کار باشد ما هم برای برگزاری این رقابت‌ها در اهواز راغب هستیم چرا که خوزستان از جمله استان‌هایی است که می‌تواند بدون نقص جام بین‌المللی فجر را میزبانی کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا خوزستان می‌تواند با تعداد باشگاه‌های بیشتر در لیگ برتر وزنه‌برداری بزرگسالان حضور داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: جا دارد از باشگاه‌های ملی حفاری و نفت اهواز تشکر کنم که برای وزنه‌برداری سنگ تمام گذاشته‌اند و باری از دوش این رشته در کشور برداشته‌اند. برای سال آینده فولاد را هم به رده سنی بزرگسالان اضافه می‌کنیم و این برای ما مهم است. قصد داریم تیم‌هایی از کرمان، اراک و تهران را هم وارد لیگ کنیم تا لیگ ما پویا شود. ضمن اینکه اعتقاد داریم یکی از راه‌هایی که وزنه‌برداران می‌توانند درآمدزایی کنند، لیگ است و قصد داریم قراردادها و کیفیت لیگ را بالا ببریم و اسپانسر فدراسیون نیز در این مسیر به ما کمک می‌کند.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری درباره همکاری رشته کراسفیت و وزنه‌برداری، گفت: با توجه به بررسی‌ها این پیشنهاد را به وزارت ورزش داده‌ایم که این دو رشته در کنار هم فعالیت داشته باشند زیرا حرکات تشکیل دهنده کراسفیت حرکات مکمل وزنه‌برداری است و در هر جای کشور افرادی که در رشته کراسفیت کار کرده‌اند در ادامه به وزنه‌برداری علاقه‌مند شده‌اند. به نظرم می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی در این زمینه کار کنیم. ضمن اینکه درآمدهای کراسفیت می‌تواند به وزنه‌برداری کمک کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.