سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: مسابقات قهرمانی کشور تنها بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان بوده و نفرات نخست در ادامه فرآیند گزینشی باید در رویدادهای مختلف شرکت کنند.

باوفا: قهرمانی ایران تضمین حضور در مسابقات جهانی کشتی نیست

به گزارش قدس آنلاین، رقابت قهرمانی کشور نوجوانان کشتی فرنگی نوجوانان از ۱۴ تا ۱۶ دی‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که در نهایت ۱۰وزن برتر در این رقابت‌ها مشخص شدند.

حمید باوفا با اشاره به اینکه قهرمانی کشور بخشی از مراحل گزینشی محسوب می‌شود و تضمینی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی نیست، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جوانان کشور به دلیل آنکه تک مرحله‌ای برگزار شد، سعی کردیم تا به استان‌ها و مدال‌آوران سال قبل(نوجوانان و جوانان) سهمیه داده تا در این مسابقات شرکت کنند. با این رویکرد در نظر داریم تا از وجود همه استعدادها بهترین استفاده را برده تا چکیده آنان بتوانند در اردوهای تیم ملی و میادین مختلف خود را محک جدی بزنند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان ادامه داد: در این مسیر چند تورنمنت داخلی و تورنمنت برون مرزی و در مرحله بعدی نیز جام شاهد و پس از آن نیز جام تختی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است. در نخستین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی هیچ مصدومی نبود بلکه تنها سعید اسماعیلی، ابوالفضل چوپانی، سیددانیال سهرابی و فردین هدایتی که به دلیل آنکه در اردوی بزرگسالان و در جام جهانی در ترکیب تیم ملی حضور داشتند با نظر سرمربیان کشتی فرنگی بزرگسالان و جوانان از مسابقات قهرمانی کشور معاف شدند اما در مراحل بعدی و در جام شاهد باید خود را برای مسابقه با نفرات برتر قهرمانی کشور آماده کنند.

وی یادآور شد: پس از این مرحله پنج نفر نخست اوزان‌های ده‌گانه به جام شاهد دعوت خواهند شد چراکه در چرخه در نظر داریم تا با بررسی نفرات، بهترین‌ها را پس از اردوهای متعدد و رقابت قهرمانی آسیا، برای رقابت‌جهانی انتخاب کنیم.

باوفا گفت: تیم کشتی فرنگی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان در بلغارستان قهرمان شد و امسال نگاه کشتی دنیا به تیم ملی ما بیشتر خواهد بود. همه تمرکز ما این است که بهترین عملکرد را در مسابقات جهانی داشته باشیم و مسابقات پیش رو فقط در جهت آمادگی سطح کمی و کیفی کشتی گیران در مسابقات جهانی است.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری اردوهای آمادگی گفت: تمام نگاه بنده این است که بتوانیم نفرات خوب و مطمئنی را معرفی کنیم تا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کشتی جوانان همچون سال گذشته بدرخشند و شاهد ظهور کشتی‌گیران جوانی باشیم که آینده تیم بزرگسالان را در المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ تامین کنند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان تاکید کرد: برای آمادگی بیشتر تیم ملی، پس از جام شاهد اردوهای خود را از بهمن ماه آغاز خواهیم کرد که دو مرحله اردوی آماده سازی پیش از تعطیلات نوروز در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.