وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:خودمان را در بحث قرآن معطل بروکراسی نمی‌کنیم و آماده حمایت از هر طرح سازنده در حوزه قرآن خارج از مقیدات هستیم.

وزیر ارشاد: دولت دینی وظیفه‌ای مهم‌تر و بالاتر از ترویج آموزه‌های قرآن ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شصت و سومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم، که صبح امروز ۲۴ دی‌ماه، برای نخستین بار و به منظور بررسی پنج دستور حضور یافت، طی سخنانی گفت: زین پس حتماً در جلسات کمیسیون حضور خواهم داشت تا افتخار خادمی قرآن را برای خود ضبط و ثبت کنم. بنای ما بر این است که در معاونت قرآن و عترت با یک کار جهادی مطالباتی که سال‌هاست مطرح می‌شود و بایستی در جامعه بروز یابد در این دوره دنبال کنیم. ما هیچ وظیفه‌ای جز پیش‌روی این برنامه‌ها نداریم. من در معرفی معاون قرآن و عترت یک حکم دو صفحه‌ای را ابلاغ کرده و در آن خواسته شد تا برنامه‌ها در فرصت دولت سیزدهم تحقق یابد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه حوزه نخبگان قرآنی برای ما بسیار مورد ارج و قرب است، بیان کرد: من در هر سفر استانی حتماً با چند نماینده از اقشار مرتبط با ارشاد صحبت می‌کنم، حتماً یکی از آنها از فعالان قرآنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: گره‌هایی که بعضاً در مورد بودجه ایجاد شده است در شأن فعالیت قرآنی نیست. ضمن اینکه کل بودجه هم آنچنان قابل ملاحظه نیست که بخواهد اینقدر در آن تأخیر ایجاد شود. به نظرم خود ما و من بیش از همه خودم را مقصر می‌دانم و ان‌شاالله باید این را جبران کنیم تا دیگر تکرار نشود و بتوانیم به یک نظم برسانیم.

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اظهار کرد: معاون قرآن و عترت اشکالات بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و مشکلات بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را برطرف کنند تا بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس یک روند دقیق جلو برود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بحث تبلیغ و ترویج قرآن کریم یکی از مهم‌ترین بحث‌های ما نمایشگاه بین‌المللی قرآن است، گفت: در جلسه گذشته شورای سیاستگذاری نمایشگاه اعلام کردم که برش ویژه برای هر وزارتخانه و دستگاه آماده شود. رئیس جمهور این آمادگی را دارند که این را بلافاصله بررسی و دستور به ابلاغ دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه همه در این حوزه نقش‌آفرینی کنند، گفت: دولت دینی وظیفه‌ای جز این مباحث ندارد. چه وظیفه‌ای مهم‌تر و بالاتر از ترویج آموزه‌های قرآن و وحیانی داریم؟ همه عزیزان همت کنند در هر بخشی کاری هست که مربوط به یک دستگاه است، پیشنهاد دهند و آقای معاف این را تا پایان دی‌ماه به ما بدهند تا در دولت به تصویب برسانیم. این می‌تواند منجر به یک تحول جدی در بحث‌های قرآنی شود.

وی بیان کرد: خودمان را در بحث قرآن معطل بروکراسی نمی‌کنیم. آماده حمایت از هر طرح سازنده در حوزه قرآن خارج از مقیدات هستیم. لازم باشد از سایر بخش‌های دولت و هر میزان استعداد و آمادگی داشته باشیم ما مشکلات پشتیبانی نداریم. هیچ محدودیتی در حمایت از فعالیت‌های تبیینی و ترویجی در حوزه قرآن نداریم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه باید در معاونت قرآن و عترت بخش‌های تبیینی و ترویجی فعال باشند، افزود: دوستان من در معاونت‌های ارشاد موظف هستند در برنامه‌های سالیانه خود با اهتمام و تعصب به قرآن، برنامه‌های قرآنی را در صدر فعالیت‌های خود بیاورند و نباید منتظر باشند چیزی تصویب شود یا نشود یا بودجه‌ای داده شود یا داده نشود. مگر ما مأموریتی غیر از اجرای دستورات قرآنی و ترویج قرآن داریم؟ اصلاً جامعه ما تشکیل شده است که با عمل به فرامین قرآن و عترت بتواند یک جامعه اسوه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با تأکید بر اینکه دولت صالحین تشکیل شده و «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ» است، گفت: زمینه این کار وجود دارد و هیچ بهانه‌ای نداریم. با قدرت در خدمت تک تک دوستان خواهیم بود. اگر جایی هم اختلاف نظر هست بخشی از آن به خاطر عدم ارتباطات است. وظیفه ما این است که این بستر را برای ارتباطات فراهم کنیم.

اسماعیلی در پایان بیان کرد: یکی از امتیازاتی که در حوزه قرآنی داریم این شخصیت‌های بزرگی فعال در حوزه قرآن و مؤسسات هستند و این ظرفیت بالا به شدت مورد تأکید بلیغ دولت هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.