یک نشریه آمریکایی ضمن زیر سؤال بردن ادعای واشنگتن در مبارزه با تروریسم، تأکید کرد اگر آمریکا واقعا به دنبال این مسأله است، باید با وهابیت در سراسر جهان مبارزه کند که این مسأله از طریق قطع پول عربستان ممکن است.

نشریه آمریکایی: وهابیت عامل اصلی گسترش تروریسم در جهان است

به گزارش قدس آنلاین، نشریه آمریکایی «اسمال وارز ژورنال» از نوع روابط عربستان و آمریکا انتقاد کرد که نوشت که سیاست‌های واشنگتن در منطقه، ایدئولوژی‌های خشونت‌آمیز برخاسته از وهابیت را تشویق می‌کند.

در این نشریه آمده است، اگر آمریکا واقعا به دنبال نابودی تروریسم است، «باید با وهابیت در سراسر جهان مبارزه کند که این مسئله از طریق قطع پول به عربستان ممکن است. واشنگتن باید به جای دادن سلاح و گلوله به عربستان، دموکراسی را برای مردم این کشور به همراه بیاورد».

در این گزارش، ایجاد وهابیت در منطقه توسط محمد بن عبدالوهاب و ائتلاف وهابیت با حاکمان آل سعود بررسی شده و آمده است، این ائتلاف باعث ایجاد افراطی‌گرایی شده و تأثیراتی در سراسر منطقه بر جای گذاشته و حتی منافع آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است.

اسمال وارز با این ادعا که جنگ آمریکا علیه تروریسم شکست خورده است، گزارش داد: علت این است که آمریکا منبع افراطی‌گرایی را در نظر نگرفته است. این کشور، به ریشه‌های اصلی تروریسم که ناشی از صدور تفکر وهابیت از عربستان سعودی است، توجه نکرد. عربستان، گروههایی دارد که از گروههای وهابی تروریستی حمایت می‌کند. همین مسئله عامل مستقیم قتل آمریکاییها در خارج است.

این نشریه با اشاره به «حمایت ثروتمندان سعودی از گروههای وهابی تروریستی»، در پایان نوشت، مهمترین اقدامی که باید آمریکا انجام دهد، این است که «در همه بخشهای جهان، با وهابیت مبارزه کند که این مسئله با قطع پولهای عربستان امکان‌پذیر است. بدون تأمین مالی [عربستان]، وهابیها نخواهند توانست تفکرات خود را در سطح جان گسترش دهند. هر اندازه که درآمد سعودیها از فروش نفت افزایش یابد، پولهایی که طرفهای سعودی در گسترش وهابیت سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزایش خواهد یافت».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.