هنرمندان پیشکسوت، کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر را امروز در نشست رسمی این رویداد همراهی کردند و در جریانِ‌این نشست از پوسترِ این جشنواره هم رونمایی شد.

پوستر چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، امروز با برگزاری نشست خبری و رونمایی از پوستر، چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر رسماً اعلامِ حضور کرد.

در این نشست کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و کوروش زارعی با دو هنرمند پیشکسوت جلوی خبرنگاران حاضر شدند. نصرالله قادری و هوشنگ توکلی در این نشست، دبیر جشنواره را همراهی کردند و در تالار رودکی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی حاضر شدند.

هوشنگ توکلی در ابتدای این نشست به گزارشی اشاره کرد که قبل از کرونا خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد. او تأکید کرد: در آن گزارش، اعلام کردیم سالانه یک میلیون فارغ‌التحصیل در عرصه تئاتر داریم که شگفت‌انگیز است. این گزارش پنهان مانده و با وجود تأکید رهبری در این باره صحبت نشده است. در انتخاب آقای رئیسی به ریاست جمهوری شاهد حضور و فعالیت جوانان در عرصه بودیم. وقتی هم کوروش زارعی دبیر جشنواره شد خیلی خوشحال شدم. امسال جشنواره خیلی پر بار است.

جشنواره تئاتر فجر , تئاتر ,

توکلی با اشاره به اعدامِ علیرضا اکبری به عنوان یک جاسوس، بحثِ جاسوس‌ در فرهنگ و هنر را مطرح کرد و گفت: تا دلتان بخواهد از این جاسوس‌ها در 40 سال داشته‌ایم. در عرصه فرهنگ و هنر هم از این جاسوس‌ها داریم که مورد رصد نیروهای امنیتی‌اند. اتفاقات اخیر الفت و همراهی مردم را به خطر انداخته است. در دوران انقلاب کارهای زیادی در حوزه هنر و تئاتر انجام شده است. هنرمندان باید وظایف خود را انجام دهند و مخاطب تصمیم می‌گیرد که به تماشای آثار بنشینند. این تحریم‌های بچه‌گانه و احمقانه و اهانت‌هایی که به هنرمندان می‌شود رفتارهای آنارشیستی است.

این هنرمند پیشکسوت به پربار بودن جشنواره چهل و یکم تئاتر اشاره کرد و افزود: خیلی خوشحالم که در این سن شاهد برگزاری جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر هستم که پر بار است. هنرمندان ما مثل باقی مردم در فقر زندگی می‌کنند ولی اگر دغدغه مالی این عزیزان برطرف نشود و مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند احتمال آن هست که فعالیت آن‌ها به انحراف کشیده شود.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در ادامه این مراسم گفت: آقای کوروش زارعی و دبیرخانه جشنواره و همچنین هنرمندان تلاش کردند تا این جشنواره پر بار برگزار و در توسعه تئاتر تأثیرگذار باشد. نیاز به حمایت از تئاتر هست و اگر این حمایت نشود اتفاقی رخ نخواهد داد.

سپس دو پوستر جشنواره تئاتر فجر چهل و یکم با طراحی محمد اسفندیاری و حسن موسی‌زاده رونمایی شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.