وزارت خارجه آمریکا همزمان با سفر مشاور امنیت ملی این کشور به اراضی اشغالی، نگرانی خود را نسبت به تشدید اوضاع در کرانه باختری ابراز کرد.

تشدید اوضاع کرانه باختری با حضور سالیوان در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت النشره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گزارشی مطبوعاتی گفت، وضعیت نهایی شهر قدس «میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی مشخص خواهد شد».

وی گفت، واشنگتن همچنان تاکید دارد که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی سزاوار تدابیر برابری در زمینه عدالت و دموکراسی هستند.

اظهارات پرایس همزمان با سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به اراضی اشغالی مطرح شد که اولین سفر رسمی یک مقام برجسته آمریکایی بعد از روی کار آمدن دولت جدید اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو است.

سفر سالیوان به منطقه دو روزه بوده و وی علاوه بر دیدار با مقامات اسرائیلی، دیداری با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله خواهد داشت.

از سوی دیگر، منابع خبری امروز(پنجشنبه) از شهادت دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

منابع پزشکی به اسپوتنیک گفتند، این دو فلسطینی به نام‌های «جواد بواقنه» و«أدهم جبارین» در اثر شلیک گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

پیش از این منابع خبری از مجروح شدن ۴۳ فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم اسرائیل و نیز در اثر خفگی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری خبردادند.

شهرک نشینان یهودی مکررا تحت حفاظت نیروهای ارتش اسرائیل برای انجام آیین مذهبی خود در «مقام یوسف» به شهر نابلس می‌روند آنها معتقدند که مقبره یوسف پیامبر (علیه السلام) آنجا است. این در حالی است که فلسطینی‌ها این موضوع را رد کرده و می‌گویند قدمت این قبر بیش از ۲۰۰ سال نبوده و متعلق به مرد مسلمانی است که از ساکنان قدیمی این منطقه بوده و یوسف دویکات نام داشته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.