صندوق بین المللی توسعه کشاورزی درباره بدتر شدن بحران جهانی غذا هشدار داد.

هشدار صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی/ بحران جهانی غذا بدتر شده است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی روز چهارشنبه در مجمع جهانی اقتصاد هشدار داد انتظار می‌رود بحران غذایی امسال نیز ادامه یابد.

آلوارو لاریو، رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی وابسته به سازمان ملل در مصاحبه با شینهوا اعلام کرد: "برای سال ۲۰۲۳، ما انتظار وضعیت بهتری نسبت به سال ۲۰۲۲ نداریم. برخی از کاستی‌ها در زنجیره تامین جهانی که در سال ۲۰۲۲ شاهد بوده ایم، در سال ۲۰۲۳ تاثیر خواهند داشت. "

وی گفت: "ما با بسیاری از شرکای خود کار می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم اوضاع کودهای شیمیایی را سر و سامان دهیم. با این حال، برای سال ۲۰۲۳ با توجه به فصل کاشت در سال ۲۰۲۲، خبرهای خوبی وجود نخواهد داشت. "

رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی گفت: اگرچه اقداماتی برای رسیدگی به بحران غذایی انجام شده است، اما خیلی کافی نیست و سرمایه گذاری‌های بیشتری مورد نیاز است.

وی افزود: "ما شاهد هستیم که بسیاری از خرده‌مالک‌ها به علت بحران هزینه‌های زندگی، دسترسی محدود به مواد غذایی و کود، آسیب می‌بینند. متأسفانه فصل کاشت از دست رفته است. "

رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی گفت: "با این حال، چندین ابتکار در حال انجام در مورد چگونگی رفع کاستی‌های سامانه‌های غذایی وجود دارد. برخی از آن‌ها به مالیات، یارانه‌ها، توزیع و تولید مربوط می‌شوند. "

وی گفت: "ما به دنبال راه‌هایی برای افزایش گسترده سرمایه گذاری در سامانه‌های غذایی هستیم. "

بر اساس گزارش صندوق بین المللی توسعه کشاورزی موسوم به آیفاد، سه چهارم فقیرترین مردم جهان در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها برای امرار معاش به کشاورزی وابسته اند. تغییرات اقلیمی، جمعیت رو به رشد جهانی، و قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، این ظرفیت را دارند که میلیون‌ها انسان آسیب‌پذیر را تا سال ۲۰۳۰ به فقر شدید و گرسنگی بکشاند.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی توسعه کشاورزی "وضعیت امنیت غذایی و تغذیه" که در ژوئیه گذشته توسط پنج آژانس سازمان ملل، از جمله سند توسعه پایدار منتشر شد، جهان در تلاش برای پایان دادن به گرسنگی و فقر در راستای اهداف سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ بسیار عقب مانده است. این امر نشان داد تعداد افرادی که از گرسنگی در سراسر جهان رنج می‌برند در سال ۲۰۲۱ به ۸۲۸ میلیون نفر افزایش یافت که از افزایش حدود ۱۵۰ میلیون نفری از زمان آغاز شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ حکایت دارد.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.