یک رسانه انگلیسی گزارش داده اتحادیه اروپا فعلاْ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های موسوم به «تروریستی» قرار نمی‌دهد.

رویترز: اروپا فعلاً سپاه را در فهرست تروریستی قرار نمی‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، یک رسانه انگلیسی به نقل از دو منبع اروپایی گفته اتحادیه اروپا روز دوشنبه نام ۳۷ فرد را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه خواهد کرد.

یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گفت: «ما روز دوشنبه چهارمین بسته تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و معتقدیم که باید کار را بر روی بسته پنجم آغاز کنیم تا سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهیم.»

هر دو منبع گفته‌اند که این ۳۷ نفر بعد از جلسه روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا، به بهانه «نقض حقوق بشر» در فهرست تحریم‌ها قرار خواهند گرفت. این تحریم‌ها به معنای آن خواهند بود که اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حق ورود به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و اموال احتمالی‌شان در اروپا بلوکه خواهد شد.

این دیپلمات اتحادیه اروپا گفته که فعلاً سازمان سپاه پاسداران تحریم نخواهد شد.وی گفت: «اگر قرار است این کار انجام شود باید مبنای حقوقی صحیحی داشته باشد و این چیزی است که در حال بحث است. اما برای دوشنبه آماده نخواهد شد.»

رئیس کمیسیون اروپا چند روز پیش در پیامی از قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سازمان‌های موسوم به «تروریستی» اتحادیه اروپا حمایت کرد.

منبع: جهان نیوز

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.