رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد از راه‌اندازی نخستین فن‌بازار نوآوری شهری در این شهر خبر داد.

شکل گیری نخستین فن بازار نوآوری شهری در مشهد

به گزارش قدس خراسان، حسین حسامی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد در خصوص فعالیت‌های اقتصادی مدیریت شهری مشهد با اشاره به اقتصاد مبتنی بر حمل و نقل و ایجاد هاب حمل و نقلی نیز گفت: ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپلتیکی، مشهد می‌تواند به عنوان مهم‌ترین هاب حمل و نقل در کشور و حتی بین‌الملل مطرح باشد و ظرفیت‌های جاده‌ای، مجاورت با کشورهای اطراف، راه ابریشم و نیز ظرفیت هتل و فرودگاه مشهد، می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری این هاب باشد.

او افزود: در حوزه اقتصاد فناوری و نوآوری؛ مشهد به دلیل ویژگی‌های جهانشهری، می‌تواند به قطب نوآوری تبدیل شود و در همین راستا اولین فن بازار نوآوری شهری در شهر مشهد شکل خواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد:در اقتصاد کسب‌وکارهای مردمی؛ تشکل‌ها، موسسات، شرکت‌ها، مساجد و تشکل‌های مردمی بخش زیادی از سهم اقتصادی مشهد را دارند لذا فرصت‌های اقتصادی بالقوه مشهدمقدس که توسط مدیریت شهری فراهم است را می‌توان در توجه سیاست‌گذاران شهری به سرمایه‌گذاران و تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر مشهد دانست.

حسامی بیان کرد: در شورای اسلامی شهر تلاش کردیم تا فرآیندهای سرمایه‌گذاری را تسهیل کرده و اعتماد سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی را مجددا جلب کنیم، روش‌های جدید تامین مالی و سرمایه پذیری را به کار گرفتیم و در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار مصوبات متعددی داشتیم.

او تصریح کرد:سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های مشارکتی زمین‌هی بزرگ مقیاس، مولدسازی دارایی‌های مشهود و نامشهود شهرداری، سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، احداث و بهره برداری بلند مدت از خطوط مترو، ایجاد کوریدور حمل و نقلی و بارانداز و بندر خشک بین المللی مشهد، اجرای شهرک فناوری و نوآوری مشهد، ایجاد هاب رسانه مشهد، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، فیبرنوی و زیرساخت‌های ذخیره سازی داده از جمله مهمترین فرصت‌های اقتصادی شهر مشهد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.