مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال درباره دو اتفاق مهم هفته هجدهم رقابت‌ها توضیح داد.

منتظر واکنش کمیته انضباطی درباره خوشه طلایی هستیم

به گزارش آنلاین، مهرداد شفیعی راد درباره فرود غیرمنتظره هلی‌کوپتر در زمین ورزشگاه وحدت آستارا، در آستانه آغاز دیدار تیم‌های شهرداری آستارا - مس شهر بابک اظهار داشت: به ما گزارش شد که ساعت ۱۲:۲۸ چنین اتفاقی افتاد. نماینده سازمان لیگ در محل مسابقه حاضر بود و روال لازم برای شروع بازی هم آغاز شده بود. بازیکنان دو تیم در زمین حاضر شدند و بدون اینکه کسی خبردار باشد، هلی‌کوپتر وارد زمین مسابقه شد.

وی در مورد اینکه گفته شد فرود هلی‌کوپتر در ورزشگاه به‌خاطر مسائل امنیتی بود، تصریح کرد: ما برنامه خودمان را برای عادی‌سازی روال مسابقه انجام دادیم. همچنین فرود هلی‌کوپتر را پیگیری کردیم که به ما همین مسئله را (شرایط امنیتی خوب ورزشگاه وحدت برای فرود هلی‌کوپتر) اعلام کردند. زمین را پس از ۴۰ دقیقه تخلیه کردند و بازی از ساعت ۱۴:۴۰ آغاز شد.

مسئول برگزاری لیگ دسته اول فوتبال درخصوص غیبت تیم خوشه طلایی ساوه در دیدار با شمس آذر قزوین به تسنیم گفت: همه اتفاقات برای برگزاری بازی انجام شده بود. نماینده خوشه طلایی در جلسه هماهنگی پیش از مسابقه حاضر شد و همه عوامل برگزاری دیدار در ورزشگاه بودند. بازیکنان خوشه طلایی شب قبل از بازی در هتل بودند، اما آنها در اعتراض به مشکلات باشگاه در زمین حاضر نشدند. صورتجلسه این مسابقه و روز شنبه در اختیار ارکان قضایی قرار می‌گیرد.

شفیعی راد درباره تأثیر این بازی لغو شده در جدول لیگ یک بیان کرد: اتفاق ناخوشایندی رخ داد که در جدول تأثیرگذار است. نتیجه بازی شاید مشخص باشد، اما جوانب موضوع در کمیته انضباطی بررسی می‌شود. غیبت تیم‌ها در سال‌های گذشته هم وجود داشت و جلساتی در ارکان قضایی برگزار شد. منتظر واکنش کمیته انضباطی خواهیم بود و شرایط نباید به گونه‌ای باشد که یک بازی به‌راحتی لغو شود. تیمداری مسئله‌ای دشوار است اما وظایف همه در فوتبال مشخص است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت خوشه طلایی در یک دیدار لیگ دسته اول سبب حذف این تیم از جدول مسابقات خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: اگر خوشه طلایی در یک مسابقه دیگر شرکت نکند، طبق قوانین از جدول کنار گذاشته می‌شود. با این حال نتایج این تیم در نیم‌فصل دوم پاک می‌شود و نتایج خوشه طلایی در نیم‌فصل اول پابرجا می‌ماند.

مسئول برگزاری لیگ دسته اول با اشاره به تعویق یک روزه دیدار شهرداری همدان - استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: این مسابقه به دلیل بارش برف سنگین، یک روز به تعویق افتاده بود. از کارگران زحمتکش همدانی تشکر می‌کنم که برف‌ها را شبانه از زمین پاک کردند تا زمین ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی، آماده برگزاری مسابقه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.