وزارت ورزش هنوز تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری را اعلام نکرده و این مسئله باعث نگرانی اهالی این رشته شده است.

وزارت ورزش بی‌خیال دوچرخه‌سواری شده است؟

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون دوچرخه‌سواری ۱۶ ماه است که با سرپرست اداره می شود و قرار است مجمع انتخاباتی آن ۳۰ بهمن برگزار شود. با توجه به اینکه هنوز وزارت ورزش و جوانان اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام نکرده است، این نگرانی در بین اهالی دوچرخه‌سواری وجود دارد که مبادا انتخابات در تاریخ مقرر برگزار نشود.

طبق بند ۳ ماده ۱۲ دستور العمل برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی، دبیر مجمع باید ۲۰ روز قبل از برگزاری مجمع، دعوتنامه ها را برای اعضا ارسال کند و دوچرخه سواری تا ۱۰ بهمن فرصت دارد این کار را انجام دهد و اگر تا ۱۰ روز دیگر این کار انجام نشود، یکی از بند های دستور العمل برگزاری انتخابات رعایت نشده است. در نهایت نیز ممکن است همین مسئله دلیلی بر این شود که مجمع انتخاباتی ۳۰ بهمن برگزار نشود.

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ایران با توجه به اینکه یک بار در خرداد ۱۴۰۰ از سوی اتحادیه جهانی پذیرفته نشد، زیره ذره بین قرار دارد و حتی این نهاد دو مرتبه پیگیر زمان برگزاری انتخابات ایران شد که در نهایت با تعیین زمان برگزاری انتخابات در ۳۰ بهمن، فدراسیون هم این موضوع را به اطلاع اتحادیه جهانی رساند. با توجه به اینکه اتحادیه جهانی هم در جریان زمان برگزاری انتخابات است و می خواهد نماینده ای را بفرستد، ممکن است به تعویق آن حساس شود و حتی تبعاتی را برای ایران داشته باشد.

از طرف دیگر تعویق انتخابات به ضرر دوچرخه سواران خواهد بود. در حال حاضر دوچرخه سواران تنها در خانه تمرین می کنند و برنامه ریزی خاصی برای نتیجه گرفتن در بازی های آسیایی یا گرفتن سهمیه المپیک وجود ندارد و تنها زمان در حال از دست رفتن است.

همچنین آنها با مشکلات دیگری از جمله قراردادهای پایین لیگ، شرکت نکردن در تورهای بین المللی و بالا بودن هزینه تجهیزات دست و پنجه نرم می کنند که باعث شده انگیزه در بین دوچرخه سواران هر روز کمتر می شود. اگر بلاتکلیفی فدراسیون ادامه باشد و راه حلی برای این مشکلات در نظر گرفته نشود، ممکن است همین تعداد محدود رکابزنانی که داریم نیز کم‌کم کنار بروند و دست دوچرخه سواری بیشتر از این در ورزش قهرمانی خالی بماند.

محمد گنج خانلو ملی‌پوش شاخص دوچرخه سواری ایران نیز با اشاره به شرایط حال حاضر دوچرخه‌سواری، اعلام کرد: "هر کسی بدون هدف برای خودش تمرین می کند و روی هوا مانده ایم!"

برای انتخابات دوچرخه سواری ۱۷ نفر ثبت نام کردند که در آخر شهریور ۱۰ نفر(محمد بابایی، سید رضا میرابوطالبی، حمیدرضا پارسی منش، محمود ترابی گودرزی، افشین داوری، رسول هاشم کندی اسدی، علی دادگر، محمد صانعی، بهمن محمدرضایی و عبدالرحمن قاسمی ) تایید صلاحیت مدیریتی شدند و از آن زمان تاکنون تایید صلاحیت نظارتی کاندیداها اعلام نشده است. تنها در این میان شنیده شده که سه نفر موفق نشده‌اند جواز حضور در انتخابات را به دست آورند. همچنین وزارت ورزش به سوابق مدیریتی سرپرست فدراسیون هم ایراد گرفت که مشخص نیست آن قضیه نیز حل شده است یا خیر.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.