رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد جدی با ساخت‌ و سازهای غیر مجاز در عرصه شهر تاریخی توس صورت گیرد و به شهروندان که در بافت روستاهای مستقر در عرصه شهر تاریخی توس سکونت دارند، شهرداری خدمات‌رسانی کند.

برخورد جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در عرصه شهر تاریخی توس

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در دیدار با مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، معاون استاندار و فرماندار مشهد، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که که در دفتر ارتباط مردمی این نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مطرح شده در ملاقات مردمی با ساکنان توس بررسی و اقداماتی در راستای حفاظت از میراث ‌فرهنگی و خدمت‌رسانی شهرداری به مردم تصویب شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق مصوبه این جلسه قرار است یک کتابخانه در منطقه توس ایجاد شود که اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ساختمان آن را در اختیار نهاد کتابخانه‌های استان قرار خواهد داد. زمینی نیز برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی منطقه توس پیش‌بینی شد که شهرداری مشهد تا پایان ایام دهه فجر به نصب تجهیزات ورزشی اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری تا قبل از تصویب طرح تفصیلی نباید فعالیت‌های عمرانی و خدماتی خود را متوقف کند و راه و شهرسازی موظف است طرح‌های عمرانی شهرداری را سریعا در کمیسیون ماده ۵ تصویب کند.

در ادامه سیدجواد موسوی گفت: میراث فرهنگی و شهرداری مشهد، گشت‌های مشترک نظارتی را برای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به برخی اقدامات اولیه برای آغاز ساخت‌وسازهای غیر مجاز اضافه کرد: در برخی از اراضی که تنها دیوارها احداث شده‌اند امکان تخریب وجود دارد و باید قبل از اینکه ساخت‌وسازی شکل گیرد از ادامه آن جلوگیری وشد.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد، با اعلام حمایت از برخورد با متخلفان گفت: آسفالت معابر توسط شهرداری انجام شود و قاطع با متخلفان و ساخت‌وسازهای غیر مجاز برخورد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.