۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 843895

کشورهای عربی و اسلامی اقدام راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی در آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد را محکوم کردند.

محکومیت گسترده سوزاندن قرآن در سوئد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از عربی 21، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای ضمن رد و محکوم کردن این اقدام که به نفرت و خشونت دامن می‌زند و همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند، تأکید کرد: اشاعه و تقویت فرهنگ صلح و پذیرش دیگران، افزایش آگاهی نسبت به ارزش‌های مشترک، تقویت ارزش‌های تساهل و رد افراط‌گرایی، عدم مدارا و ایجاد نفرت، یک مسئولیت جمعی است که همه باید به آن پایبند باشند.

وزارت امور خارجه عربستان نیز به نوبه خود نسبت به اجازه مقامات سوئدی به یک شخصیت افراطی برای سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم اعتراض و آن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای بر موضع قاطع این کشور در رد این اقدام و اهمیت گسترش ارزش‌های گفت‌وگو، مدارا و همزیستی و رد نفرت و افراط‌گرایی تأکید کرد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

وزیر خارجه کویت هشدار داد که اینگونه اقدامات احساسات مسلمانان را در سراسر جهان تحریک می‌کند و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌های خود برای متوقف کردن چنین اقدامات غیرقابل قبولی عمل کند.

در همین زمینه، هیئت علمای فلسطین تأکید کرد که اهانت به قرآن کریم توهین به مقدسات مسلمانان است و این تخلف را نمی‌توان تحت عنوان آزادی‌های عمومی قرار داد.

این هیئت از علما، سیاستمداران و اصحاب رسانه مسلمان خواست تا تدابیر و مواضعی اتخاذ کنند که نشان دهنده جایگاه کتاب خداوند در بین مسلمانان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.