انصارالله با بیان اینکه اقدامات خصمانه غرب علیه مقدسات اسلامی، نشانگر ورشکستگی اخلاقی و سیاسی است که دولتهای غربی گرفتار آن شده‌اند، ولی شکست آنان در اداره امور این کشورها، توجیهی برای دشمنی با مسلمانان نیست.

انصارالله: اقدامات غرب علیه مقدسات اسلامی، نشانگر ورشکستگی اخلاقی است

به گزارش قدس آنلاین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز شنبه، آتش زدن قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و آن را یک اقدام خصمانه علیه اسلام و مسلمانان دانست.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل بیانیه انصارالله گزارش داد، دولت سوئد مسئول این اقدام پست و غیر مسئولانه است؛ زیرا اجازه داده است که چنین اقدامی در یک تظاهرات صورت بگیرد.

انصارالله تأکید کرد، اقدامات خصمانه مکرر در غرب علیه مقدسات اسلامی، نشانگر ورشکستگی اخلاقی و سیاسی است که دولتهای غربی گرفتار آن شده‌اند، ولی شکست آنان در اداره امور این کشورها، توجیهی برای دشمنی با مسلمانان نیست.

این جنبش یمنی با بیان اینکه غرب یا چنین اقدامی در پی منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات ساختاری است که با آن دست به گریبان است، خاطر نشان کرد: همه مسلمانان باید پاسخ قاطعی به اقدامات خصمانه علیه مقدساتشان بدهند.

تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند که واکنش تند دولت ترکیه را به همراه داشت.

سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام‌ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست‌افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند.

اخر فروردین سال جاری نیز قرآن مجید توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارک و به بهانه آزادی بیان و تحت حمایت پلیس در شهر «لینکوپینگ» سوئد آتش زده شد که در همان زمان سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام هتاکانه را به شدت محکوم کرد.

البته این اقدام هتاکانه کاردار سوئد در تهران را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران کشاند و در احضار کاردار سوئد بر اقدام فوری و قاطع دولت این کشور برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تأکید شد.

گفتنی است مرداد ماه سال جاری نیز تعداد اندکی از معاندان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان و در روز تاسوعی حسینی کردند که با واکنش تند ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد و او این اقدام هتاکانه را شدیدا محکوم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.