۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 844339

کاپیتان اسبق استقلال گفت: از قهرمانی دور نیستیم و اختلاف موجود قابل جبران است.

ورمزیار: استقلال از قهرمانی دور نشده است

به گزارش قدس آنلاین، صادق ورمزیار در خصوص شرایط استقلال پس از انجام یک بازی در نیم فصل دوم، اظهار کرد: بازی با سپاهان برعکس بازی‌های دیگر بود. در بازی های قبلی کار تیم از نظر امتیازی خوب بود و از نظر بازی خوب نبود اما دیدار با سپاهان از نظر بازی بهتر بود ولی این تیم مشکلات زیادی دارد.

مدیریت رفاقتی جواب نمی‌دهد

وی افزود: نفرات تیم جور نیستند. نفراتی که باید در پست‌های متفاوت داشته باشد را ندارد. برخی پست‌ها مشکل دارند و برخی بازیکنان جذب شده در حد و اندازه استقلال نبودند. اول فصل تیم آنطور که باید و شاید بسته نشده و می‌توان گفت مشکل مربوط به همان مقطع است. ضمن اینکه مدیریت هم باید با اقتدار بیشتری عمل کند. مدیریت رفاقتی دیگر جواب نمی‌دهد.

کاپیتان اسبق استقلال در مورد اینکه بحث بستن تیم مربوط به ابتدای فصل است و الان انتقادات زیادی به تغییرات مداوم ترکیب و همچنین مصدومیت‌های پیاپی می‌شود، گفت: اینکه تیم درست بسته نشده یک ایراد کلی است. بعد از آن مدیریت باید در مورد کادرفنی و بازیکنان قوی تر عمل کند. هنوز کادرفنی کاملا در اختیار مدیریت نیست. باید برنامه ماهانه و هفتگی داشته باشند اما می‌بینیم تیم آنطور که باید، مدیریت نمی‌شود. باید با سرمربی حتی از طریق یک کارگروه ارتباط داشته باشند. برنامه تمرینی و مسابقاتی تیم باید بررسی باشد.

بازیکنان باید از اعتبار باشگاه و زندگی خصوصی‌شان مراقبت کنند

وی تصریح کرد: مصدومیت‌ها یا به خاطر تمرین کم است یا به خاطر فشار زیاد تمرینات که این به مربی بدنساز و نوع تمرینات بر می‌گردد. تصمیمات سرمربی برای تمرینات و مسابقات مهم است. عدم هماهنگی در تیم و جا به جایی ها هم خیلی تاثیر گذار است. ضمن اینکه بازیکنان باید بدانند به چه تیمی آمده‌اند و پیراهن چه تیمی را به تن کرده‌اند. آن‌ها برای میلیون‌ها آدم تمرین و بازی می‌کنند. این مساله باید برای‌شان به صورت شفاف توضیح داده شود تا هم مراقب زندگی خصوصی‌شان باشند و هم مراقب اعتبار باشگاه و مردم باشند.

استقلال از قهرمانی دور نشده است

یزدانی تحت فشار است و عصبی شده

ورمزیار در مورد اخراج سیاوش یزدانی از تیم توسط ساپینتو، گفت: سیاوش یزدانی بعد از یکسال برگشته و کار می‌کند. حتی نوع لباس دادن هم مشکل داشت. تا به حال ندیده‌ام که دفاع میانی شماره ۷ بپوشد. سیاوش، بازیکن سال‌های گذشته نیست. از نظر روحی مشکل دارد و عصبی است. از چه چیزی عصبی است؟ این مساله را باید خود ساپینتو پیدا کند. می‌دانم یزدانی تحت فشار است. او بعد از حدود یکسال بازی نکردن می‌خواهد در شرایط مسابقه باشد اما از نظر بدنی آماده نیست. در بازی‌های گذشته هم این را دیدم. مقابل تراکتور نشان داد از نظر بدنی در شرایط خوبی نیست. حتی خطایی که در بازی با سپاهان مرتکب شد به خاطر فشار بیش از حد بود. مهاجم سپاهان در عرض محوطه جریمه حرکت می‌کرد و نباید برای او پا می‌انداخت ولی تحت فشار است.

ساپینتو می‌خواهد سیاوش را به خودش برگرداند

مدافع اسبق استقلال گفت: به بازیکن باید کمک کرد. من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که او را در اختیار باشگاه قرار داده، شاید یک شوک بتواند به یزدانی کمک کند. زمانی او آمده که جورِ بقیه را هم می‌کشد. به همین خاطر به او فشار می‌آید. البته خودش هم باید بخواهد. از دویدنش مشخص است که شادابی قبلی را ندارد. در مقطعی شما از نظر روحی و فنی در شرایط ایده‌آل هستید اما زمانی ممکن است شرایط خوب را از دست بدهید. بازیکن باید این شرایط را قبول کند و خودش را برساند. مربی هم باید به او کمک کند. این یک مساله دو جانبه است. با اینحال من فکر می‌کنم ساپینتو می‌خواهد به یزدانی شوکی وارد کند تا خودش را به خودش برگرداند.

کم کاری نه، عدم آمادگی

وی در خصوص حرف و حدیث‌هایی که پیرامون کم کاری برخی بازیکنان استقلال مطرح شده، عنوان کرد: من نمی‌گویم کم کاری می‌شود. عدم آمادگی سیاوش این شرایط را برایش به وجود آورده، باید حتما جای بازیکن باشید تا بتوانید در موردش صحبت کنید. من در این شرایط بوده‌ام. وقتی ضربان شما به ۲۰۰ می‌رسد به هرحال برخی کارها غیر ارادی است. در شرایط طبیعی آن تصمیم را نمی‌گیرید. شاید خودش هم فیلم را دوباره نگاه کند بگوید چرا من اینجا پا انداختم؟ نه، بحث کم کاری نیست. شاید ساپینتو با این برخورد می‌خواهد به او شوک وارد کند.

از قهرمانی دور نیستیم

ورمزیار در مورد اینکه استقلال از صدر جدول دور شده و الان نگرانی از دست دادن قهرمانی وجود دارد، گفت: چرا به قهرمانی نرسیم؟ ۸ امتیاز فاصله خیلی زیادی نیست. تیم‌های دیگر هم امتیاز از دست خواهند داد. استقلال هم تا دو هفته قبل نتیجه می‌گرفت. این شرایط برای همه تیم‌ها پیش می‌آید. فوتبال حرفه‌ای تر از این حرف‌هاست که بگوییم نمی‌شود. هم بازی رودرو وجود دارد و هم پرسپولیس با تیم‌های دیگری باید بازی کند که ممکن است سد راه این تیم شوند. همه چیز احتمال دارد. ما باید هرچه سریع‌تر خودمان را پیدا کنیم، ترکیب ایده‌ال را پیدا کنیم، مصدومان را برگردانیم و بازیکنانی که می‌خواهیم را جذب کنیم.

استقلال از قهرمانی دور نشده است

چرا از آمانوف استفاده نمی‌شود؟

بازیکن اسبق استقلال در مورد اینکه الان پنجره نقل و انتقالاتی بسته است و باشگاه قادر به جذب بازیکن نیست، اظهار کرد: اگر نمی‌توانیم بازیکن بگیریم نمی‌دانم چرا از آمانوف استفاده نمی‌شود؟ چرا توضیحی در مورد عدم استفاده از آمانوف نمی‌دهد؟ اگر درتمرینات خوب نیست وظیفه اول کادرفنی است که بازیکن را به شرایط ایده‌آل برساند. چطور نمی‌توانید در یک نیم فصل بازیکن را به شرایط خوب برسانید؟ اگر مربی باشد در ۳-۲ هفته می‌توانید بازیکن را با تمرین اختصاصی به شرایط خوب برسانید. این پاک کردن صورت مساله است. او فوتبالیست است. مگر سال قبل بد بازی می‌کرد؟

وی افزود: آمانوف از پیش فصل تا الان به شرایط خوب نرسیده؟ پس وظیفه مربی چیست و چکار می‌کند؟ سال قبل تیم بدون باخت قهرمان شده و آمانوف هم یکی از نفراتی بوده که برای تیم بازی کرده است. به هرحال او عملکرد خوبی داشته هرچند اگر دقایق حضورش کم باشد. شاید به تاکتیک مربی قبلی نمی‌خورده اما در ترکیب امسال که می‌تواند کارایی داشته باشد. بازیکنان دیگری هم هستند که سال قبل مثل آمانوف کم بازی کردند. آمانوف برای تیمی که بازیساز یا هافبک چپ پا ندارد، نمی‌تواند موثر باشد؟ نمی‌دانم چرا از او استفاده نمی‌شود.

ساپینتو هم خودش تیم را نبسته است

ورمزیار در مورد حرف و حدیث‌هایی که پیرامون قطع همکاری با ساپینتو مطرح می‌شود، گفت: جا به جایی اصلا خوب نیست. جز اینکه یک مربی دیگر بیاید و بگوید من این تیم را نبسته‌ام و سال بعد تیم می‌بندم فایده‌ای ندارد. ساپینتو هم خودش تیم را نبسته پس اجازه بدهیم همین الان خودش کار را انجام بدهد. تغییر سرمربی الان به جز اینکه پولی بدهند و شکایتی شود و به مربی جدید هم پولی بدهیم، فایده‌ای ندارد.

منبع: مشرق

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.