معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تاکنون ۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری‌ها در سطح بخش و یا شهرستان و با عضویت بیش از ۲۱ هزار نهاد دهیاری در کشور تأسیس شده است که در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط و در ۲۱ محور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه فعالیت برای آنها پیش‌بینی شده است.

۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری با عضویت بیش از ۲۱ هزار دهیاری تاسیس شده است

به گزارش قدس آنلاین از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حمید ملانوری در نشست هم‌اندیشی و بررسی فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در تشریح دلایل، زمینه‌های فعالیت و اهداف مورد نظر درخصوص راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها افزود: شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، دارای ظرفیت‌های قانونی و اجرایی مناسبی برای رونق اقتصادی روستاها، افزایش تولید محصولات روستا، بهبود معیشت روستاییان، کمک به انجام وظایف قانونی و ایجاد درآمد پایدار در دهیاری‌ها می‌باشند که توجه و پرداختن به این موارد می‌تواند نتایج ارزنده‌ای را در نواحی روستایی به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا برخی از این تعاونی‌ها از طریق تجمیع سرمایه‌های دهیاری‌ها و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات در اختیار، توانسته‌اند با راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی، زمینه افزایش درآمد و ایجاد اشتغال را در سطح روستاهای کشور فراهم کند.

معاون امور دهیاری‌ها ضمن جمع‌بندی موضوعات مطرح شده، به تقویت و توسعه شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت روستاها، تنوع‌بخشی به مشاغل روستایی، راه‌اندازی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی و اقتصادی در نواحی روستایی و افزایش منابع مالی دهیاری‌ها به عنوان اولویت‌های کاری معاونت دهیاری‌ها اشاره کرد.

ملانوری با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد، افزایش مشارکت مردمی و زمینه‌سازی برای واگذاری اداره امور به مردم به عنوان مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت سیزدهم است، ابراز امیدواری کرد که شاهد تحقق موارد مذکور و پیاده‌سازی عملی آنها از طریق تعامل سازنده مدیریت‌های محلی با مردم در آینده نه چندان دور باشیم.

در ادامه جلسه نیز، هر یک از مدیران‌عامل شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها، گزارشی از عملکرد تعاونی تحت مدیریت خود ارائه و به فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی تعاونی دهیاری‌ها اشاره کردند.

همچنین مدیران‌کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری حاضر در جلسه نیز عملکرد شرکت‌های تعاونی دهیاری‌های استان ذیربط را تشریح و به مهمترین چالش‌های موجود و برنامه‌های توسعه‌ای در این زمینه اشاره کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.