در میان مقاصد گردشگری که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید، شهرهایی وجود دارند که کمتر بین گردشگران شناخته شده اند.

چرا به ایلام سفر کنیم؟

این شهرها به واسطه محبوبیت کمتر، بکرتر و دست نخورده تر هستند و شما شاهد مناظر خاص‌تری خواهید بود. ایلام یکی از این شهرها محسوب می‌شود که در میان جنگل ها و کوه ها محاصره شده و باعث بوجود آمدن طبیعتی منحصر به فرد و آب و هوایی معتدل شده است. پس بار سفرتان را ببندید و راهی شوید. نگران برگشتتان هم نباشید، فلای تودی بهترین قیمت بلیط ایلام تهران را دارد. ما هم در ادامه نکات مهمی را در مورد ایلام در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آب و هوای ایلام، آب و هوایی چهار فصل

یکی از دلایل محبوبیت ایران، آب و هوای چهارفصل آن است، این آب و هوا را در برخی از شهرهای آن به وضوح می‌توانید لمس کنید، به عنوان مثال ایلام جز شهرهایی به حساب می‌آید که به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای بی‌نظیری دارد. بخش شمالی این شهر به واسطه کوه ها، سردتر و بخش جنوبی آن گرمتر است و ترکیب این دو، موجب به تعادل رسیدن آب و هوا در ایلام می‌شود. اما بهترین زمان سفر به ایلام در بهار و پاییز است.

راه های سفر به ایلام

ایلام یکی از شهرهای جنوب غربی ایران به شمار می‌رود که در فاصله ۶۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد. برای سفر به ایلام هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی می‌توانید اقدام کنید. اگر با ماشین شخصی خود قصد سفر دارید، مدت زمان ۱۰ ساعته ای را در راه خواهید بود که بهترین مسیر آن از شهر کرمانشاه می‌گذرد. مسیر دومی که می‌توانید به ایلام سفر کنید، اتوبوس است. این مسیر هم از کرمانشاه می‌گذرد که حدود ۱۲ ساعت زمان می‌برد. سفر با ماشین طولانی تر خواهد بود و اگر همسفر کودک یا سالمند دارید، ممکن در راه اذیت شوند.

سفر هوایی، یکی دیگر از گزینه های سفر به ایلام به حساب می‌آید. این مسیر حدود یک ساعت طول می‌کشد و با توجه به روز پرواز می‌توانید بلیط خود یکی از ایرلاین های آسمان، ایران ایر و یا ماهان را خریداری کنید. پروازها از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه ایلام انجام می‌شود.

لذت تماشای جاذبه های گردشگری ایلام

جاهای دیدنی ایلام به دلیل رفت و آمد کمتر گردشگران، ناشناخته باقی مانده، اما این شهر آثار باستانی و تاریخی زیادی را در خود جای داده که آن را در زمره یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر قرار می‌دهد.

چرا به ایلام سفر کنیم؟

از جاذبه های گردشگری ایلام که حتما باید از آنها بازدید کرد می‌توان به دریاچه دوقلوهای سیاه گاو، تنگه رازیانه، تنگه کافری، غار زینگان، قلعه میرغلامی هاشمی، قلعه سه کسان، قلعه سام، آبشار گچان، آبشار وه ریز، تالاب چکر، چشمه های آب گرم دهلران، معبد مشکان و تنگه شمشه، کوه قلاقیران، تفرجگاه جنگلی ششدار و منجیل، کاخ فلاحتی (کاخ کشاورزی)، قلعه اسماعیل خان ایلام، کوه چمن گیر، طاق شیر و فرهاد اشاره کرد.

چشیدن طعم بی نظیر غذاهای محلی ایلام

به هر شهری در ایران که سفر کنید، با انواع غذاهای محلی آن شهر رو به رو خواهید شد. ایلام نیز فرهنگ غذایی غنی دارد که دستپخت زنان هنرمند و عشایر ایلامی است. کوفته سیرابی، قله ماسوا، گوجه پلو، ترخینه، خورشت تره کوهی، مکش، شله امیری و آبگوشت بامیه از خوش طعم غذاهای محلی ایلام هستند که می‌توانید آنها را در رستوران های ایلام مانند رستوران پدیده، ترنج، نخل جنوب و میلاد امتحان کنید.

چرا به ایلام سفر کنیم؟

ایلام شیرینی های محلی و خوشمزه ای هم دارد که می‌توانید آنها را به عنوان سوغات نیز برای دوستان و آشنایان، هدیه بیاورید. از شیرینی های محلی ایلام می‌توان به کله کنجی، شلکینه، حلوای بگل، نان پیگ، بژی برساق، نان گرده و نان ساجی اشاره کرد.

گشت و گذار در ایلام با وسایل حمل و نقل عمومی

ایلام خیلی شهر بزرگی نیست و اکثر جاذبه های گردشگری آن در شهر و فاصله نزدیک به هم قرار دارند. تنها جاذبه های طبیعی ممکن است کمی دورتر و خارج از شهر باشند. برای گشت و گذار در ایلام می‌توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید. ایلام خطوط مترویی ندارد و سامانه اتوبوسرانی آن هم گسترده نیست اما کرایه تاکسی های آن به نسبت سایر شهرها ارزانتر است.

خرید بلیط هواپیما ایلام با بهترین قیمت در فلای تودی

اگر برای سفر رفتن به دنبال یک مقصد جدید و بکر هستید، ایلام یکی از مقاصد جذاب با جاهای دیدنی بی‌نظیر است. میزبانی مردمان خونگرم آن موجب شده تا مسافران با خاطره ای خوش این شهر را ترک کنند. ما هم در این مطلب تلاش کردیم تا ایلام را بیشتر به شما معرفی کنیم. جالب است بدانید سفر به ایلام هزینه زیادی برایتان نخواهد داشت و شما می‌توانید بلیط تهران ایلام خود را در سایت فلای تودی ارزانتر از سایر سایت ها خریداری کنید.

برای خرید بلیط هواپیما ایلام کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا و مقصد را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط دوطرفه می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز چارتری یا لحظه آخری را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید. با ثبت نام در سایت، ارزانترین نرخ بلیط پیرامون روز جستجو، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.