۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 797412

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید امتحان کنید، سفر کردن با قطارهای گردشگری است.

قطارهای گردشگری ایران چه مقاصدی دارند؟

قطارهای گردشگری در ایران چند سالی است که رونق پیدا کرده‌است و اگر به سفر با قطار علاقه دارید و دوست دارید مسیرهای زیبا و سرسبز ایران را از پنجره قطار تماشا کنید، حتما باید این سبک از سفر کردن را امتحان کنید.

اگر دوست دارید با قطارهای گردشگری ایران و مسیرهایی جذاب آن بیشتر آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

قطارهای گردشگری چه هستند؟
در کشور ایران مسیرهای بسیار جذابی وجود دارد که عبور از آن‌ها با خودروی شخصی کاری سخت و بسی خطرناک است. اگر هم بخواهید با هواپیما از این مسیرها عبور کنید، فرصت تماشای مناظر اطراف از شما گرفته می‌شود. بهترین وسیله برای عبور از این مسیرها قطار است.

در سفرهای عادی و معمولی شما از قطار استفاده می‌کنید تا به یک مقصد خاص برسید و چند روزی را در آن مقصد سپری می‌کنید تا از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی آن مقصد بازدید کنید. اما قطارهای گردشگری برای این ایجاد شده اند که شما از مسیر لذت ببرید. هدفِ این سبک از سفر، دیدن جاذبه‌های مسیر است.

در سال ۱۳۹۴ شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا برای اولین‌بار اقدام به برگزاری تورهای گردشگری با قطار کرد. این شرکت مسیرهای ریلی جذاب و دیدنی ایران را شناسایی کرد. نتیجه اقدامات رجا شناسایی چندین مسیر جذاب برای سفر با قطار شد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قطار گردشگری شیرگاه
اگر دوست دارید زمانی‌که با قطار سفر می‌کنید، پرده‌های پنجره را بکشید و با مناظر سرسبز جنگل‌های شمال ایران روبرو شوید، پنجره قطار را باز کنید و نسیم خوش و شرجی شمال به صورتتان بوزد، باید سوار قطار گردشگری شیرگاه شوید. قطار گردشگری شیرگاه از دل جنگل عبور می‌کند و به مسافران خود این امکان را می‌دهد تا با دل سیر از زیبایی‌های جنگل‌های شمال ایران دیدن کنند. می‌توانید هم در شیرگاه پیاده شوید و با اجاره سوئیت در شمال خود را مهمان این فضای زیبا کنید.

سفر شما از شهر تهران شروع می‌شود و در ادامه راه به گرمسار می‌رسید. در این منطقه قطار از ریل شرقی جدا می‌شود و وارد خطوط ریلی شمال می‌شود. در ادامه مسیر به بن کوه می‌رسید. در این شهر می‌توانید از قطار پیاده شوید و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دیدن کنید. سپس از سیمین‌دشت عبور می‌کنید و رشته‌کوه‌های البرز را می‌توانید از پنجره قطار تماشا کنید. قطارهای این مسیر جمعه‌ها در ساعت ۰۶: ۴۵ صبح از راه آهن تهران شروع به حرکت می‌کند.

قطار گردشگری سوادکوه
یکی از مسیرهای ریلی جذاب در ایران را می‌توانید با قطار گردشگری سوادکوه تجربه کنید. سفر شما از شهر تهران شروع می‌شود و تا رسیدن به گرمسار می‌توانید با دوستان و خانواده خود کمی خوش‌وبش کنید؛ چراکه بعد از عبور از شهر گرمسار آن‌قدر جذب دیدنی‌های این مسیر خواهید شد که فرصت صحبت کردن از شما گرفته می‌شود. در این مسیر مناظر دیدنی کبوتر دره، سیمین‌دشت و زرین‌دشت را خواهید دید. در شوراب کمی توقف می‌کنید و فرصت مناسبی است تا از قطار پیاده شوید و در این شهر کمی به گشت‌وگذار و بپردازید. سپس از سازه‌های قدیمی راه آهن ایران مثل پل ورسک، سه خط طلا و موارد دیگر دیدن خواهید کرد. قطارهای این مسیر هر هفته در روزهای پنجشنبه از راه آهن تهران حرکت می‌کنند. ساعت حرکت قطارها ۶ صبح است.

قطار گردشگری گرمسار
اگر دوست دارید با کویرهای ایران بیشتر آشنا شوید و دیدن آسمان پرستاره کویر برایتان لذت‌بخش است، می‌توانید از قطار گردشگری گرمسار استفاده کنید. این قطار از تهران به سمت گرمسار حرکت می‌کند و در مسیر خود از بیابان‌های این منطقه عبور می‌کند. حتما سفر خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید از آسمان پرستاره شب کویر دیدن کنید.

قطار گردشگری تهران به ساری
یکی از زیباترین مسیرهای سفر با قطار مربوط به مسیر ریلی تهران به ساری است. جذابیت‌های این مسیر درست بعد از عبور از گرمسار شروع می‌شود. این مسیر ۲۴ ایستگاه دارد و در آن پل سفید، سد لفور و پارک جنگلی جوار را مشاهده می‌کنید.

در این مسیر جاذبه‌های دیدنی دیگری مثل پل ورسک نیز قرار دارد. این پل ارتفاعی بالغ‌بر ۱۱۰ متر و طولی حدود ۸۶ متر دارد و در سال ۱۳۱۵ ساخته شد. بعد از آنکه از پل ورسک دیدن کردید وارد تونل گدوک می‌شوید. این تونل حدود ۲۸۸۷ متر طول دارد و طولانی‌ترین تونل در ایران است. با سفر مارکت سفر به اکثر شهرهای ایران با قطار ممکن است. در ادامه مسیر قطار گردشگری تهران به ساری را با جزئیات بیشتری مشاهده می‌کنید:

تهران، ورامین، پیشوا، گرمسار، بن کوه، کبوتر دره، سیمین‌دشت، زرین‌دشت، فیروزکوه، ورسک، سرخ‌آباد، سوادکوه، پل سفید، زیرآب، شیرگاه، قائمشهر، ساری

قطار گردشگری همدان
یکی از مسیرهای ریلی جذاب در میان قطارهای گردشگری ایران مسیر تهران به همدان است. در این مسیر شما از رشته‌کوه‌های زاگرس عبور می‌کنید و در نهایت به شهر همدان خواهید رسید. در سفر خود از کویر، دره‌های زیبا، آبشارهای خروشان، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و رودهای جذاب دیدن خواهید کرد.

قطار گردشگری لرستان
با قطار گردشگری لرستان می توانید لذت سفر کردن در یکی از مسیرهای ریلی جذاب ایران را تجربه کنید. این قطار از دل کوه‌ها و صخره‌های سر به فلک کشیده عبور می‌کند. در این مسیر می‌توانید از آبشارهای زیبا، تونل‌ها و رودخانه‌های دیدنی بازدید کنید. تالاب از گند، آبشار بیشه، آبشار آبگرم و چشمه آب گوگرد ازجمله جاذبه‌های طبیعی این مسیر هستند. مسیر ریلی قطار لرستان حدود ۷۴ کیلومتر طول دارد. این مسیر از شهر دورود شروع می‌شود و در آن ۱۴ توقفگاه گردشگری وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سفر، مسیر پل بیشه است.

قطار قزوین-رشت
یکی از مسیرهای بسیار زیبا در ایران مسیر ریلی قزوین به رشت است. در این مسیر می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی و مناظر سرسبز ایران دیدن کنید. در این مسیر به پل منجیل که طولی حدود ۱۴۳۰ متر دارد می‌رسید. اگر تعریف مسیر ریلی تهران به ساری را زیاد شنیده‌اید اما به دلیل دوری از شهر تهران و موارد دیگرنمی توانید از این مسیر دیدن کنید، قطار قزوین به رشت را امتحان کنید. در این مسیر می‌توانید از جنگل‌های سرسبز شمال، شالیزارها و رودخانه‌های زیبایی دیدن کنید.

قطار گردشگری تهران به گرگان
اگر دوست دارید مدتی را از زندگی روزمره و عادی خود دور شوید، سوار قطار شوید، همان‌طور که بر روی صندلی قطار نشسته‌اید از پنجره قطار زیبایی‌ های طبیعت ایران را تماشا کنید، باید بلیط قطار گردشگری تهران به گرگان را خریداری کنید. در این مسیر می‌توانید از کوه‌های دیدنی، درختان سرسبز، رودخانه‌ها، دره‌ها و تونل‌های زیادی دیدن کنید. در ادامه مسیر حرکت این قطار را شهر به شهر مشاهده می‌کنید:

تهران، ورامین، پیشوا، گرمسار، سیمین‌دشت، زرین‌دشت، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیرآب، شیرگاه، قائمشهر، ساری، نکا، بهشهر، بندر گز، بندر ترکمن، گرگان

قطار گردشگری مشهد به ساری
اگر دوست دارید با قطار از دل جنگل‌های سرسبز و دیدنی شمال ایران عبور کنید، حتما بلیط قطار مشهد به ساری را خریداری کنید. این مسیر زیبا حدود ۱۴ ساعت طول می‌کشد و در میانه راه می‌توانید از پدیده‌های طبیعی مثل جنگل، کوه‌های کوه و خانه‌های روستایی دیدن کنید.

اگر در شهر مشهد زندگی می‌کنید و دوست دارید با قطارهای گردشگری ایران و مسیرهای جذاب ریلی آن آشنا شوید، حتما بلیط قطار مشهد به ساری را خریداری کنید. با خرید بلیت قطار  می‌توانید از ایستگاه‌های این مسیر شامل کاشمر، اسفراین، شاه‌رود، دامغان، سمنان، گرمسار، فیروزکوه و قائمشهر دیدن کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.