معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران کشور گفت: دشمنان در اغتشاشات اخیر در کشور تصور می‌کردند با چند شعار ظاهری و تمرکز بر هنجارشکنی و دوقطبی‌سازی فرهنگی می‌توانند جمعی را به خیابان بکشانند اما چیزی که آنها را ناامید کرد عدم همراهی مردم متدین این کشور بود که نگذاشتند دشمنان به نتایج دلخواه خود برسند.

رئیس بنیاد شهید: عدم همراهی مردم در اغتشاشات اخیر، دشمن را ناامید کرد

به گزارش قدس آنلاین سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه در مراسم یادواره شهدای دوران‌دفاع مقدس شهر مریانج، بیان کرد: سلسله بزرگ اهل بیت(ع) و امامان(ع) ما که تمامی آنها به فیض شهادت رسیدند در این عالم برای هدایت بشر مسئولیت پیدا کردند چراکه انسان به علت ناآگاهی‌های او در این عالم، نیاز به راهنما، استاد، آموزش و مراقبت دارد. با وجود اینکه قدرت تفکر و تشخیص خوب از بد به انسان داده شده اما نیاز است کسانی خوب را برای انسان تبیین و بد را برای او روشن سازند که نشان دادن این مرز وظیفه تمامی امامان و بزرگان دین است‌.

وی‌ اظهار کرد: کلمه اصلی اسلام «توحید و لاَ إلَهَ إلاّ اللهُ» است و همین معنا را دارد که هیچ خدایی نیست و جز الّله هم چیزی نباید باشد، این موضوع هم در بیان و کلام معصومین و هم در عمل‌ و زندگی ایشان مشهود است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: روش و منش معصومین بر کلام وحی انطباق کامل دارد، وقتی به زندگی آنها نگاه می‌کنیم هیچ چیزی جز کلام وحی در اعمال ایشان نمی‌بینیم، یک مأموریتی را به دست می‌گیرند و گام به گام انسان را جلو می‌برند اما در انتهای رستگاری و مکان شهادت است و وقتی به‌ تعبیر رهبر معظم انقلاب به قله ‌می‌رسند آن حاصل نهایی شهادت است.

شهادت، یک مرگ تاجرانه است

وی تأکید کرد: شهادت معامله دنیای کوتاه با ابدیت و یک مرگ تاجرانه است، یک تاجر خوب کسی است که درهم و دیناری که می‌پردازد برای بهترین باشد و شهید این جسم و حیات را با جاودانگی با سعادت جاودانه معامله می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا نیازی ندارند که نام آنها را ذکر کنیم چراکه بهترین جایگاه را دارند بلکه ما به آنها نیاز داریم، اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که در کنار همین مردم زندگی می‌کردند و همین شغل‌هایی که ما داشتیم را داشتند و در کنار ما و شما زندگی کردند منتهی زیرک و نابغه بودند و خودشان را گرفتار عادیات نکرده و در یک‌جایی خط عادی تکراری زندگی را شکسته و ترک زندگی ظاهری کرده و به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله در مسیری حرکت کرده‌اند که در آن سعادت است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به شهدای برجسته شهر مریانج، مطرح کرد: شهر مریانج سرشار از این شخصیت‌های شناخته شده است که بصیر، الگو و اهل معرفت بودند، این شخصیت‌های بی نظیر که توانسته‌اند در سنین مختلفی، راه را به ما نشان دهند.

عدم همراهی مردم در اغتشاشات اخیر، دشمن را ناامید کرد

وی افزود: همدان که استان علم، معرفت و تمدن است، شخصیت‌های بزرگی‌ دارد و فرماندهان بزرگی در دوران جنگ و در حوزه دفاع از حرم داشته است مانند شهید همدانی و شهید بصیر مجاهدی که در مقابل دشمن مهاجم این کشور و در فتنه‌های داخلی و فتنه‌های منطقه‌ای ایستاد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: شهدایی مانند سردار شهید چیت‌سازیان و سردار شهید همدانی، فرماندهان ساده‌ای نبودند بلکه شخصیت‌هایی بودند که با روحیه مردمی، با بسیج مردم، آموزش به آنها و تزریق روحیه به مردم در مقابل مهاجمتن چه در جنگ، چه در مقابله با فتنه و چه در دفاع از حرم ایستادند.

شهدایی همچون سردار همدانی ابتدا رهبران معنوی و اجتماعی سپس فرماندهان انتظامی بودند

قاضی‌زاده‌هاشمی یادآور شد: زمانی شهید همدانی نیروهای دمشق را سازماندهی کرد و در مقابل داعش ایستاد که دشمنان تا نزدیک زینبیه آمده بودند، در واقع ما از کشور نیرویی به سوریه اعزام نکردیم که بگوییم چند لشکر به آنجا فرستادیم و شهید همدانی آنها را فرماندهی کرد بلکه ایشان از همان مردم منطقه استفاده، آنها را سازماندهی و جریان مجاهد مردمی را درست کرده و در مقابل داعش و النصره ایستاد، این شهدا ابتدا رهبران معنوی و اجتماعی سپس فرماندهان انتظامی شدند.

وی با تأکید بر اینکه در یادواره‌های شهدا باید درباره سبک زندگی شهدا و والدین آنها گفت‌وگو کنیم که‌ چگونه توانستند تا قله شهادت بروند، بیان کرد: بصیرت بی نظیر این جامعه شهیدپرور است که ۴۳ سال در مقابل انواع و اقسام‌ توطئه‌های دشمن همچون فتنه‌های سیاسی، حمله اقتصادی و تهاجم فرهنگی ایستادگی کرده و این مردم متدین، انقلابی و دلداده به اهل بیت(ع) و فرهنگ ایشان، هربار آنها را ناامید و شیطان و ایادی شیطان را نابود کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، اذعان کرد: دشمنان تصور می‌کردند با چند شعار ظاهری و بعد تمرکز بر هنجارشکنی و دوقطبی‌سازی فرهنگی می‌توانند جمعی را به خیابان بکشانند اما چیزی که آنها را ناامید کرد عدم همراهی مردم متدین این کشور بود، مردمی که با علم و اگاهی دین و مسیر و حریم اهل بیت(ع) را انتخاب کرده و تبیعت از امامت و ولایت را بر خود فرض واجب می‌دانند، نگذاشتند دشمنان به نتایج دلخواه خود برسند.

عدم همراهی مردم در اغتشاشات اخیر، دشمن را ناامید کرد

دشمنان از اینکه شهیدی هست که جانش را برای حفظ کشور به خطر می‌اندازد، عصبانی هستند

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات چند ماه گذشته در کشور تمام سازوکارهای تبلیغاتی خود را به میدان آوردند اما موفق نشدند و در نهایت مضبوحانه نهادهایی چون بنیاد شهید و سپاه پاسداران را تحریم کردند، گفت: نهادی مثل بنیاد شهید که وظیفه‌اش خدمتگذاری به خانواده شهدا و ایثارگران است چرا باید مورد تحریم دشمنان قرار بگیرد؟ در واقع دشمنان از اینکه شهیدی هست که جانش را به خطر می‌اندازد، جانبازی حاضر است تا انتهای عمر زخم جنگ را در بدن‌ خود داشته باشد اما نگذارد دین‌ خود آسیب ببینید، عصبانی هستند چراکه می‌دانند این نهادها و این بزرگان نمی‌گذارند آنها به نتیجه شوم خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما متوجه شده‌اند تا وقتی کسانی در کشور هستند که حاضرند برای حفظ دین خدا شهید شوند، جرات ایستادن در مقابل انقلاب اسلامی را ندارد و این‌ یادواره شهدا فرصتی برای ما است که ببینیم چه راهی را باید برویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.