اولین یادواره سردار شهید حاج عباس پورش همدانی شهید شاخص سال راهیان نور سال ۱۴۰۱ و همچنین یک شهید جهاد سازندگی استان همدان روز جمعه ٢٣ اردیبهشت ماه جاری در در یادمان شهدای بوالحسن مستقر در نقطه صفر مرزی بخش بوالحسن شهرستان بانه برگزار گردید.

برگزاری اولین یادواره ملی سردار شهید حاج عباس پورش همدانی و یکصد شهید جهاد سازندگی استان همدان در نقطه صفر مرزی

به گزارش خبرنگار ما در این آیین باشکوه که به همت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های همدان و کردستان و   همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج عباس. پورش همدانی و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا روحانیون تشیع و تسنن، پیشکسوتان جهاد و شهادت  و تنی چند از مسئولان استانهای  همدان و کردستان برگزار شد با قرائت آیات  روح  بخش قرآن مجید و همچنین مداحی اهل بیت یاد و نام شهدای سنگرساز بی سنگر پاس داشته شد.
در این آیین  که با  اجرای چند برنامه فرهنگی و مذهبی و همچنین تجلیل از  خانواده سردار شهید پورش همدانی همراه بود پیام سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به این یادواره  توسط مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی قرائت گردید. در بخشی از این پیام با پاسداشت  یاد و نام شهید حاج عباس پورش همدانی و حدود ۳۴۰۰ شهید جهاد کشاورزی آمده است رشادت های شهدا جهاد سازندگی در هر ٨ سال دفاع مقدس  زمینه ساز آن شد که امام راحل لقب  سنگرسازان بی سنگر را به این عزیزان اهدا  نماید.. که شایسته آنان است.
در این مراسم  همچنین حجت الاسلام طباطبایی مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز شهید و شهادت را منحصر به شیعه و سنی ندانست و گفت این واژه در همه ادیان الهی مقدس است.
وی مقابله با جاهلیت و نظام سلطه و فرهنگ باطل و همچنین برخورد با فرهنگ ابتذال و ذلت و خواری را از محورهای ماموریت پیامبر اسلام  (ص)  بیان کرد و گفت مقابل فرهنگ ذلت و خواری، فرهنگ  عزت و شهادت است که شهدا مصداق بارز این فرهنگ هستند.
طباطبایی با قدردانی از مسئولان جهاد کشاورزی استان های همدان و کردستان به خاطر برگزاری این یادواره،  مسئولان را به پیروی از سیره  شهدا دعوت کرد و خاطرنشان ساخت امروز در مقابل هر صندلی ریاست مسئولان، ۷۳ شهید تقدیم شده است که این خونها حاوی پیامهای هشدار دهنده‌ای برای مسئولان  است که از آرمان شهیدان غافل نشده و در جهت خدمت بیشتر به  مردم  گام بردارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.