نشست هم‌اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور با حضور معاون اقتصادی رییس جمهوری در مشهد آغاز به کار کرد.

نشست هم اندیشی معاونان اقتصادی استانداری های سراسر کشور در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نشت هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور با اشاره به ویژگی ها و مزیتهای این استان اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر جمعیت ساکن یعنی اتباع خارجی و زائران، روزانه حدود هشت میلیون نفر جمعیت دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: این استان با ۲ کشور همسایه نیز همجوار است که به عنوان یک مزیت اقتصادی در حوزه صادرات و واردات، اهمیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع زیارت به واسطه قرار گرفتن بارگاه منور رضوی، برای استان مزیت بسیار زیادی است و بر همین اساس قرارگاه اقتصاد زیارت در این استان شکل گرفت.

نظری گفت: از دیگر ظرفیت های این استان می توان به وجود سنگ آهن خواف اشاره کرد که توانایی تولید مواد اولیه برای صنعت فولاد کشور را برعهده دارد همچنین در منطقه خواف دالان بادی بی نظیری وجود دارد که در سطح جهان بی نظیر است و می‌توان از این موقعیت برای تولید برق به عنوان یک انرژی پاک در استان استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: از دیگر مزیت های خراسان رضوی می توان به موضوع کشاورزی و دامداری که سابقه دیرینه دارد نیز اشاره کرد و این در حالی است که صنایع غذایی این استان در سطح کشور بی‌نظیر است ولی متاسفانه در حال حاضر ۳۰ درصد آن مورد استفاده قرار گرفته است و باید به بهره‌برداری بیشتر برسد.

وی بیان کرد: شبکه مسائل ما در استان مشخص شده است و بر همین اساس لازم است تا جریان اقتصاد خراسان رضوی مدیریت، حمایت و هدایت شود تا بتواند سایر بخش‌های دیگر استان را مورد تحول قرار دهد از این رو قرارگاه های مختلفی در حوزه های مختلف استان تشکیل شد.

نظری گفت: از سوی دیگر رشد اقتصادی استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ رقم ۷.۲ درصد تعیین شده است که برای تحقق آن به ۲۲۸ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است و بر همین اساس سهم بانک ها ۶۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و در طول ۱۰ ماه، بانکهای استان توانستند بیش از رقم معین شده، منابع تهیه کنند همچنین سهم بخش خصوصی نیز ۷۷ هزار میلیارد تومان بود که بیش از ۱۰۰ درصد آن تاکنون فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: مولدسازی نیز در خراسان رضوی هدف است تا به صورت جدی و قاطع بتوان مسیر مشخص شده را طی کرد و برای این موضوع چهار راهبرد اساسی در نظر گرفته شد از جمله این که فعالیتی که در حوزه اقتصاد وجود دارد نباید از میان برود و باید حفظ و نگهداشت شود.

وی ادامه داد: سرمایه های موجود در خراسان رضوی باید فعال و مجموعه های راکد باید احیا شود و صنایع که در حال فعالیت هستند نیز باید بتوانند با بهره وری، تولید خود را افزایش دهند و در نهایت با توجه به عدم وجود بعضی از ظرفیت ها، ایجاد ظرفیت های جدید در استان فعال شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: اهداف عملیات چهار ساله نیز مشخص و سهم هر سال نیز برای دست یافتن به هدف کلان، مشخص و معین شد و برای رسیدن به این اهداف نیاز به ایجاد تشکیلات بود تا تحقق راهبردها را مشخص و اهداف عملیاتی را اجرا کند.

نظری افزود:مدیریت اقتصادی خراسان رضوی باید با آرامش پیگیری شود و ما نباید اجازه دهیم در استان التهابی ایجاد شود تا بتوانیم کارها را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.