مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: ارزیابی بدون شکل گیری نظام برنامه ریزی اثربخش نخواهد بود.

لزوم انتصاب و انتخاب مدیران بر اساس اصل شایسته سالاری

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی هاشمی با اشاره به اینکه تعیین اولویت‌های کاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: اگر اولویت‌ها را خوب بشناسیم، دچار انحراف از معیار نخواهیم شد و برای برطرف کردن مسائل و دغدغه‌های آموزش و پرورش قدم‌های موثری برداشته می شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در راهبری و پیشبرد مناسب امور مدارس افزود: نقش مدیران در پیشرفت و تعالی مدارس و آموزش و پرورش بسیار حیاتی و مهم است و برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد مدیران با نگرش حمایت، بهبود، راهنمایی و راهبری بسیار ضروری است و ارزیابی مدیران به عنوان رهبران آموزشی و تربیتی جهت تعیین میزان رشد مدارس با استفاده از شاخص‌های عملیاتی باید در دستور کار باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با بیان اینکه اگر نظام برنامه ریزی به خوبی شکل نگیرد، ارزیابی اثربخشی لازم را نخواهد داشت، ادامه داد: کاربست مناسب نتایج ارزیابی مدیران مدارس و همچنین تحلیل نتایج و داده های خروجی به شناسایی مدیران ساعی و تلاشگر منجر شده و نشانگر آسیب های نظام آموزشی در بستر یک نگاه علمی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شناخت و آگاهی از آسیب ها می‌تواند مقدمه حل مساله و تقویت ارائه خدمات عمومی را به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: سلامت اداری یکی از شعارهای دولت سیزدهم است که شامل فساد ستیزی، مردم‌داری و عدالت اجتماعی می باشد و یکی از مباحثی که در برنامه‌ریزی‌ها باید توجه کنیم مقابله با فساد است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: در سیاست‌های کلی نظام اداری، ۲۶ راهبرد وجود دارد که باید آنها را بشناسیم و به سیاست‌های اجرایی آموزش و پرورش تبدیل کنیم.

وی با بیان این مطلب که سطح انتظار مردم از دستگاه آموزش و پرورش بسیار بالا است، وظیفه دستگاه آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت نسل های آینده دانست که با توجه به زیرساخت‌های آن، باید تلاش ویژه ای در تربیت نسل آینده بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: در اجرای سلامت اداری، با نگاه مشارکتی میسر است و با یک نگاه، یک جریان و یک دستگاه امکان پذیر نیست و برنامه‌های اجرایی حوزه سلامت اداری باید از حوزه کارشناسی استان‌ها شروع شود.

وی نیروی انسانی کارآمد را اساسی‌ترین عنصر تحول در هر سازمانی قلمداد کرد و با اشاره به انتصاب و انتخاب مدیران بر طبق شایسته سالاری، بر بازدیدهای دوره‌ای در تمام مدارس تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، هاشمی بر تکریم شان و جایگاه ذی نفعان و فرهنگیان تاکید و یادآور شد: یکی از امور بسیار مهم، گسترش روحیه جهادی و جریان سازی و خدمت بی منت به مخاطبان و ارباب رجوعان است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، ضمن توصیه بر داشتن نگاه پیشگیرانه و اینکه آموزش و تولید محتوا جنبه پیشگیرانه دارد، بیان کرد: یکی از مهمترین ابزارهای سازمانی برای ترویج ارزش ها، نظام مدیریت عملکرد و معیارها و شاخص‌هایی است که در این نظام مورد استفاده قرار می گیرد لذا کار تیمی شاکله اصلی این فرآیند است و با توجه به اسناد بالادستی، به ویژه سند تحول بنیادین، سند تحول دولت مردمی و سند انتظار که توسط دولت سیزدهم ابلاغ شده، باید با توجه ویژه و ثبت دقیق فعالیت ها، مستندسازی برنامه ها مد نظر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.