معاون سیاست‌گذاری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: هدف‌گذاری در قانون جهش تولید دانش‌ بنیان، حمایت از اقتصاد دانش‌ بنیان است نه شرکت‌های دانش‌ بنیان!

هدفگذاری "قانون جهش" حمایت از اقتصاد دانش‌ بنیان است نه شرکت‌های دانش‌ بنیان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی الیاسی؛ معاون سیاست‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز در نشست خبری کشت و صنعت‌های بزرگ با محوریت بهره‌وری و تبیین نظام مالی که در معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید.

وی گفت: از آن زمان تاکنون شرکت‌های دانش بنیان رشد چشمگیری داشته‌اند به طوری که گردش مالی زیادی دارند و همچنین تعداد آنها بسیار زیاد شده است بنابراین نیاز بود که قوانین جدیدی براساس شرایط موجود تدوین شود.

الیاسی گفت: هدف‌گذاری در قانون جهش تولید دانش‌ بنیان، حمایت از اقتصاد دانش‌ بنیان است نه شرکت‌های دانش‌ بنیان!

به گفته الیاسی قانون جهش تولید دانش بنیان تکامل یافته قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان است؛ این قانون می‌تواند اتکا به توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان را بیش از گذشته کند تا اثرات آن را در اقتصاد دانش بنیان ببینیم.

معاونت سیاست گذاری معاونت علمی تأکید کرد: باید فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه در نظام اصلی اقتصاد دانش بنیان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توان تشکیل یک زنجیره تولید را ندارند، افزود: مشارکت در سرمایه گذاری و انجام تحقیق و توسعه در بنگاه‌های بزرگ ذیل قانون جهش تولید دانش بنیان اجرایی شده و می‌شود تا تولیدات دانش بنیان به بازار عرضه شود.

الیاسی گفت: براساس قانون جهش تولید دانش بنیان ضمانت‌نامه‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها ارائه می‌دهد مانند سند بانکی عمل می‌کند. معاونت علمی در راستای تجاری سازی محصولات به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.