دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت: کی‌یف خود را برای «تشدید حداکثری» از سوی روسیه که ممکن است حتی در دو تا سه هفته آینده رخ دهد، آماده می‌کند.

 کی‌یف: روسیه برای تشدید حداکثری جنگ آماده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، الکسی دانیلوف دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: روسیه برای تشدید حداکثری جنگ در آینده نزدیک آماده می‌شود و جنگ اصلی هنوز به وقوع نپیوسته است.

وی مدعی شد: روسیه برای تشدید حداکثری آماده می‌شود. هر چیز ممکنی را جمع‌آوری می‌کند، تمرینات آموزش انجام می‌دهد... می‌توانم بگویم ما هیچ سناریویی را در دو تا سه هفته کنار نمی‌گذاریم.

به گزارش یوکرینفورم، این مقام اوکراینی این احتمال را رد نکرد که «رئیس‌جمهور روسیه حمله دیگری از شمال، جنوب و شرق مانند آنچه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ رخ داد، شاید حتی همزمان با سالگرد این حمله انجام دهد».

در عین حال، وی گفت که ارتش اوکراین در حال آماده شدن برای همه احتمالات است و این بار نسبت به یک سال پیش از حمایت بسیار بیشتری از سوی شرکای غربی مانند بریتانیا برخودار است. او گفت انتظار دارد حدود نیمی از ۳۲۰ هزار سربازی که روسیه در سپتامبر بسیج کرد، هر زمان موج دوم آغاز شود، به کار گرفته شوند.

دانیلوف تاکید کرد: ما دوره سخت طولانی را گذراندیم، اما هوشیارم که نبردهای اصلی هنوز در راه است و امسال طی دو تا سه ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. این‌ها، ماه‌های تعیین‌کننده در جنگ خواهد بود.

طبق این گزارش، به همین دلیل است که اوکراین از شرکای غربی خود می‌خواهد تسلیحات مرگبار بیشتر و سریع‌تر به اوکراین ارسال کنند. کی‌یف اصرار دارد که از کشورهای غربی جنگنده دریافت کند که تاکنون به در بسته خورده است.

وی گفت: اگر جت‌های تایفون [RAF] باشند، عالی خواهد شد. (جنگنده‌های) اف-۱۶ هم خوب هستند. هر کمکی خوب خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، اوکراین به دنبال به دست آوردن جنگنده‌های مدرن اف-۱۶ یا اف-۱۵ نیروی هوایی آمریکا یا مشابه اروپایی آن تورنادو آلمان یا گریپن سوئد است تا آن‌ها را با جنگنده‌های دوره شوروی جایگزین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.