سخنگوی کرملین با بیان اینکه نیروهای روسیه قادر به مقابله با تانک‌های غربی و نابودی آنها در اوکراین هستند، گفت: ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین توسط آمریکا باعث افزایش تنش‌ها می‌شود.

کرملین: تانک‌های غربی ارسالی به اوکراین، در آتش می‌سوزند

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) بار دیگر به ارسال تانک و موشک‌های دوربرد توسط آمریکا و دیگر کشورهای غربی به اوکراین واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: تانک‌هایی که غرب به اوکراین می‌فرستد، در آتش خواهند سوخت و برخی کسب‌وکارها در روسیه نیز برای انهدام تانک‌های غربی پاداش در نظر گرفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «نیروهای ما قادر به مقابله با تانک‌های غربی و نابودی آنها در اوکراین هستند. چنین طرح‌هایی (ارائه پاداش به نیروهای روسی که تانک‌های غربی را نابود کنند)، نشان‌دهنده اتحاد و علاقه همگانی برای کمک به عملیات ویژه است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه واشنگتن بنیان‌های حقوقی معاهده «نیو استارت» درخصوص محدود کردن اشاعه موشک‌های اتمی را نابود کرده، اظهار داشت: «ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین توسط آمریکا هرچند باعث افزایش تنش‌ها می‌شود، لکن ما را از دستیابی به اهدافمان باز نمی‌دارد».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره احتمال گفتگوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، تاکید کرد که در حال حاضر انتظار هیچ مذاکره‌ای بین پوتین و بایدن نیست.

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه مسیر عملیات نظامی ویژه روسیه برای دستیابی به اهداف آن تغییر نکرده، افزود: «زیرساخت‌های نظامی ناتو، از جمله ماهواره‌ها، شبانه‌روز علیه روسیه کار می‌کنند».

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با اشاره به موضع تهاجمی کشورهای بالتیک علیه مسکو، هشدار داد که آنها آماده انجام هر کاری برای افزایش رویارویی با روسیه هستند و به عواقب آن نیز فکر نمی‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.