اگر فردی هر یک از این علایم زیر را نشان داد، با او ازدواج نکنید.

علایمی که می‌گوید با این فرد ازدواج موفقی نخواهید داشت

به گزارش قدس آنلاین سازگاری و هماهنگی اخلاقی در درست پیش رفتن یک رابطه ضروری است، اما عوامل دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شود زن و مرد را سال‌های سال کنار یکدیگر نگهدارد. برای اینکه بتوانید زندگی خوبی داشته باشید، باید در انتخاب همسر آینده‌تان دقت کنید و به یکسری نکات توجه کنید.

اگر فردی هر یک از این علایم زیر را نشان داد، با او ازدواج نکنید:

* عدم بلوغ کافی

یکی از مواردی را که پیش از ازدواج باید در نظر بگیرید، سطح بلوغ طرف مقابل‌تان است. سن، تنها عامل بالغ شدن نیست. افرادی را که مهارت‌های اصلی زندگی را هنوز به‌درستی نیاموخته‌اند نمی‌توان بالغ دانست. مثلا، اگر فردی با مدیریت پول، حریم شخصی، شغل ثابت، برنامه‌ریزی برای آینده و مهم‌تر از همه مراقبت از خود مشکل داشته باشد هنوز به اندازه کافی به بلوغ نرسیده و مناسب ازدواج نیست.

* بی‌وفایی

اگر طرف مقابل‌تان در حین آشنایی و شناختن یکدیگر، با فرد دیگری رابطه برقرار می‌کند، مطمئن باشید پس از ازدواج هم به شما خیانت خواهد کرد. هرگز با او ازدواج نکنید. هیچ ازدواجی نمی‌تواند بدون صداقت پیش رود. درضمن اگر طرف مقابل‌تان صحبت و تفریح کردن با دیگری را تا زمانی‌که وارد رابطه فیزیکی نشدند بدون اشکال و ایراد می‌داند علامت دیگری است که نباید با او ازدواج کنید. چنین فردی در آینده می‌تواند به‌راحتی به شما خیانت کند.

* رودربایستی

گاهی‌اوقات می‌ترسید پاسخ منفی به فردی که به شما پیشنهاد ازدواج داده است، او را سرخورده و به‌شدت ناراحت کند و فقط برای اینکه احساسات او جریحه‌دار نشود، با او ازدواج می‌کنید. چنین ازدواجی آینده خوبی نخواهد داشت. بنابراین به خودتان و طرف مقابل‌تان رحم کنید و چنین رابطه غیرمنطقی و نامناسبی را شروع نکنید.

* دست کشیدن از علایق

اگر به خاطر ازدواج با فردی مجبور هستید از علایق خود دست بکشید، دست نگهدارید. باید فکر کنید که این رابطه چقدر برایتان مهم است. باید با خودتان روراست باشید و بدانید اصلا چرا این کار را می‌خواهید انجام دهید.

آیا ممکن است علایق طرف مقابل‌تان را به علایق خودتان مقدم می‌شمارید. این کار ممکن است در اوائل ازدواج‌تان کم‌اهمیت به نظر بیاید. اما بعد از ازدواج ممکن است از کار خود پشیمان شوید و زندگی‌تان را کسل‌کننده ببینید و از علاقه‌تان به همسرتان کم شود.

* جروبحث دایمی

اگر پیش از ازدواج با فرد مورد نظرتان، در هر کاری دایما با او در حال جروبحث هستید، این بهترین علامت برای پیش نرفتن رابطه‌تان است. هرگز وارد رابطه‌ای طولانی همچون ازدواج با او نشوید. جنگ و دعوای دایمی نشان می‌دهد که در رابطه‌تان مشکلی عمیق‌تر از آنچه که تصور می‌کنید وجود دارد. اگر نتوانستید این مشکل را حل کنید، با یکدیگر ازدواج نکنید.

* در مورد خود احساس بد داشتن

یکی از مهم‌ترین مسائل پیش از ازدواج این است که رابطه‌تان باید رضایت‌بخش باشد. اما اگر طرف مقابل‌تان دایما کاری کرد که شما در مورد خودتان احساس بدی داشته باشید و به‌جای اینکه الهام‌بخش‌تان باشد، انرژی مثبت‌تان را از بین می‌برد، این رابطه مسموم است و راه به جایی نمی‌برد. اگر او مدام از شما ایراد می‌گیرد و انتقاد می‌کند، بعد از ازدواج هم به این کار خود ادامه خواهد داد. در درازمدت دچار ناامنی و تردید به خود خواهید شد و زندگی خوبی نخواهید داشت.

* توجه نداشتن به آینده شما

با ازدواج، شما و شریک زندگی‌تان تمام عمرتان را کنار هم خواهید گذراند و این بدین معناست که هر دوی شما باید به آینده یکدیگر اهمیت بدهید. اما اگر طرف مقابل‌تان فقط به آینده و علایق خود توجه دارد، ممکن است از وقت و عمر شما به نفع خود استفاده کند و این کار باعث شود در زندگی دلسردکننده و ناامید شوید و پس از مدتی احساس بازنده‌ها را داشته باشید.

* وابستگی به خانواده

بدون شک خانواده هر دو نفر شما، بخش مهمی از زندگی‌تان هستند. اما اگر فردی بیش از حد به خانواده خود وابسته باشد و نتواند بین زندگی خود و خانواده خود حد و مرزی تعیین کند، مشکلات شروع می‌شوند. بنابراین چنین فردی مناسب ازدواج نیست. البته موضوع احترام به خانواده، به‌ویژه والدین، فرق می‌کند. فردی که در عین مستقل بودن، برای خانواده خود ارزش و احترام قایل است، فرد مطمئنی برای ازدواج است.

چگونه همسر آینده خود را انتخاب کنیم؟

* علایمی از خشونت

اگر در فردی که با او قرار ازدواج گذاشته‌اید، علایمی از خشونت، هر نوع خشونتی، می‌بینید، هرگز با او ادامه ندهید. چنین فردی مناسب ازدواج نیست.

* تردید و اندوه

اگر در مورد ازدواج با فردی، احساس تردید دارید یا وقتی کنار او هستید، به‌جای شادی احساس اندوه می‌کنید، به حس‌تان اعتماد کنید و با او ازدواج نکنید. البته ممکن است گاهی‌اوقات در مواردی دچار تردید شوید که این طبیعی است. اما اگر رابطه سالمی داشته باشید، تردیدها زود از بین می روند و در عین حال از بودن کنار او شاد خواهید بود. درغیراینصورت آینده خوبی با هم نخواهید داشت.

* اعتیاد به مواد مخدر

در آخر اگر فردی به مواد مخدر معتاد است، با این امید که می‌توانید او را درمان کنید، با او ازدواج نکنید. افراد معتاد نمی‌توانند چند موضوع مهم را با هم مدیریت کنند. بنابراین آنها باید پیش از اینکه وارد رابطه و مشکلات احتمالی آن شوند، اعتیاد خود را برطرف کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.