دبیر کمیته انتخاب شهردار مشهد با بیان اینکه آقای کلایی از گزینه های مورد نظر من برای شهرداری است، یکی دیگر از گزینه های خود را یک زن عنوان کرد و گفت: سرپرست فعلی شهرداری نیز از گزینه‌های مطرحی است که درباره او گفتگو می‌کنیم.

پروژه محوری و قدرت مذاکره از شاخصه های اصلی انتخاب شهردار مشهد/ یک زن از گزینه‌های های شهرداری مشهد است 

فاطمه سلیمی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: برنامه انتخاب شهردار به این صورت است که هر کدام از اعضای شورا پنج گزینه برای این مسئولیت معرفی می‌کند و بعد همه اعضا درباره گزینه‌ها نظراتشان را عنوان می‌کنند تا در نهایت به هشت گزینه اصلی برسیم و این افراد برنامه های خود را برای اداره شهر ارائه می‌کنند تا گزینه نهایی را انتخاب کنیم.

دبیر کمیته انتخاب شهردار مشهد با بیان اینکه تا الان دو جلسه برای این موضوع برگزار شده است، افزود: در این جلسات در خصوص شاخصه‌های انتخاب شهردار بحث و گفتگو داشتیم، بعنوان مثال آیا شهردار می‌تواند از اعضای شورا باشد یا خیر، بومی بودن یا نبودن ملاک عمل قرار بگیرد یا نه، آیا سابقه مدیریتی در شهرداری داشته باشد، از بدنه شهرداری بودن ضریب داشته باشد یا خیر، از جمله مواردی بود که بررسی شد و هنوز در خصوص برخی موارد به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: اعضا وقتی لیست گزینه ها را به کمیته انتخاب شهردار معرفی کنند امکان تغییر وجود ندارد.

سلیمی عنوان کرد: یک سال و نیم قبل که شهردار انتخاب کردیم شاخصه‌ها خیلی طولانی و نتیجه یک کار علمی و دانشگاهی بود، به همین علت شاخصه‌ها با جزییات زیادی لحاظ شد که البته الان شرایط متفاوت است و ما حالا مثل یک سال و نیم قبل، چهارسال زمان نداریم و باید گزینه‌ای معرفی کنیم که اجرایی باشد و بتواند کار را به نتیجه برساند.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد عنوان کرد: با توجه به سابقه 18 ساله‌ای که در شهرداری دارم، اولویتم برای معرفی گزینه، آشنایی با مجموعه شهرداری است چون در مدت 2 سال و نیم باقی مانده فرصت کافی برای شناخت وجود ندارد بنابراین آشنایی با کار در شهرداری، تخصص اجرایی و قدرت تعامل بسیار بالا از جمله مواردی است که برای معرفی گزینه مد نظر قرار می‌دهم؛ همچنین این فرد باید پروژه محور باشد و کلان پروژه هایش را بداند و برای اینکه چه اتفاقی را میتواند برای شهر رقم بزند، برنامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تیم اجرایی شهردار و معاونین نقش مهمی در موفقیت شهردار خواهند داشت، اضافه کرد: سرپرست فعلی شهرداری نیز یکی از گزینه‌هایی است که بعنوان شهردار بعدی درباره‌اش گفتگو می‌کنیم.

دبیر کمیته انتخاب شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که انتخاب ارجایی به عنوان شهردار چه تاثیراتی بر تصمیم شورا برای انتخاب شهردار بعد دارد، گفت: ضمن تشکر از آقای ارجایی بابت تمام زحماتی که این مدت برای شهر کشیدند، اگر شهردار بعدی اجرایی باشد و تخصص کار در شهرداری را در کنار قدرت مذاکره بالا داشته باشد انتخاب خوبی خواهد بود.

وی با تاکید براهمیت تخصص همراه با تعهد بیان کرد: در انتخاب شهردار هر چقدر درصد سیاست کم شود و به جای آن بر تخصص گرایی تاکید شود قطعا انتخاب بهتری خواهد بود.

سلیمی با بیان اینکه آقای کلایی یکی از گزینه‌های مورد نظر من برای شهردار مشهد است از یک گزینه زن نیز خبر داد.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد متذکر شد: قرار شد درجلسه بعدی اعضا هم اسامی گزینه‌هایشان را بیاورند و هم درباره شاخصه‌ها به جمع بندی برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات در حال انجام است و زمان زیادی نداریم بنابراین در اولویت کاری شورا قرار دارد و بعد از آن درباره گزینه های شهردار تصمیم گیری میکنیم.

سلیمی با بیان اینکه اجرای کلان پروژه‌ها به تعاملات استانی برای اجرا نیاز دارد، یکی دیگر از موارد مورد تاکید شورای ششم استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی متخصص در شهرداری است که بتوانند به عنوان تیم برای اجرای این پروژه‌ها با شهردار همراهی کنند چراکه در صورتی که بدنه شهرداری با شهردار همراه نباشند قطعا نتیجه خوبی در اجرا نصیب شهر نمی‌شود، بنابراین شهردار بعدی باید تعاملات خوبی در حوزه های مختلف با بدنه انسانی شهرداری داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    خداوکیلی محمدرضا کلایی شهردار خوبی بود...خیلی هم موثر بود در شهرداری مشهد به امید انتخاب دوباره جناب کلایی