۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 847645

منابع دولتی عراق موعد بازگشت گاز وارداتی از ایران از طریق خط لوله ای که از استان دیالی می‌گذرد را اعلام کردند و افزودند تنها ۲۳ درصد از حجم کل وارد خواهد شد.

بازگشت گاز ایران به عراق طی دو روز آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «بغداد الیوم»، منابع دولتی عراق اعلام کردند: خط لوله پمپاژ گاز وارداتی از ایران که روزانه بیش از هفت میلیون متر مکعب را از مرزهای شرق دیالی به سایر نیروگاه های کشور انتقال می داد، در ۲۶ ژانویه به طور کامل متوقف شد.

ظرفیت این خط لوله به بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب می رسد و نیروگاه های بغداد که بارزترین آنها بسمایه است، برای تولید هزاران مگاوات از آن تغذیه می کنند. امید است پمپاژ گاز در این خط لوله از ششم تا هفتم فوریه از سر گرفته شود؛ اما تنها با هفت میلیون مترمکعب که مستقیماً به نیروگاه بسمایه می رود؛ هرچند این نیروگاه روزانه به ۲۱ میلیون متر مکعب نیاز دارد تا به مرحله تولید کلی برسد.

نوسانات پمپاژ گاز ایران به مناطق مرکزی و شرقی عراق متاثر از موج تقاضای بالا در تهران به دلیل دمای پایین بود که موجب شد صادرات را از بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب در روز به تنها هفت میلیون متر مکعب کاهش دهد، و همین امر چندین نیروگاه از جمله نیروگاه منصوریه که بیش از ۶۰۰ مگاوات برق تولید می کند را تحت تاثیر قرار داد.

این بدان معناست که گاز ایران با نرخ پمپاژ تنها ۲۳ درصد از مقادیر قبلی مورد نیاز عراق به این کشور باز خواهد گشت.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.