بر اساس گزارش یک منبع خبری، امارات متحده عربی دست به تلاشهای مداومی برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین زده است.

تلاش امارات برای میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین

به گزارش قدس آنلاین ، یک منبع دیپلماتیک رده بالا در ابوظبی در اظهار نظری درباره مورد اخیر مربوط به تبادل اسرای جنگی بین روسیه و اوکراین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، امارات متحده عربی بین مسکو و کی‌یف با هدف کاستن از تنشها و تقویت صلح و امنیت جهانی میانجی‌گری کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه یک فرآیند پیچیده مذاکرات، در مجموع ۶۳ پرسنل نظامی اسیر روسیه و ۱۱۶ اوکراینی به خانه بازگشتند. این وزارتخانه افزود که این مبادله اسرا به لطف میانجی‌گری امارات با موفقیت انجام شده است.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین تداوم تلاشهای امارات متحده عربی برای تقویت اساسی صلح و امنیت جهانی، کاستن از تنشها و یافتن راه حل‌های دیپلماتیک برای بحران‌ها است.

این منبع اضافه کرد، امارات متحده عربی در حال دست زدن به تلاشهایی برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف مطابق با توافق حاصل شده بین ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی در ماه اکتبر در شهر سن پترزبورگ است.

طی ماه‌های گذشته امارات متحده عربی به ابراز تمایل برای تسهیل تبادل اسرا بین دو کشور پرداخته است. ماه اکتبر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، طرف روسی علاقمند به تلاشهای ابوظبی برای میانجی‌گری در قبال این مسائل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.