۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 847740

شاخص کل بورس امروز با ۱۷ هزار و ۵۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۴۰۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۸۰ هزار و ۱۵۲ واحد ایستاد.

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش قدس آنلاین، بازار سرمایه نخستین روز معاملاتی را با افت ۱۷ هزار واحدی آغاز کرد. طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی‌ها از صندوق‌ها و فلزات اساسی بود.

شاخص کل بورس امروز با ۱۷ هزار و ۵۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۴۰۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۸۰ هزار و ۱۵۲ واحد ایستاد. در این بازار ۴۵۶ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال انجام شد.

طی معاملات امروز ۱۱ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۸۹ درصد منفی بودند که از میان آن‌ها توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۲۱۳ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۰ هزار و ۳۷ واحد ایستاد.

در این بازار ۲۸۱ هزار معامله به ارزش ۱۱۶ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال انجام شد. ۲۰ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۸۰ درصد منفی بودند و از میان آن‌ها بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و فلزات اساسی بود و بیشترین ارزش حقیقی نیز متعلق به نمادهای خگستر و خاور بود.

منبع: تابناک

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.