۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 847742

معاون وزیر در امور زراعت گفت: امسال ۷.۵ میلیون تن گندم و ۵۰۰ میلیون تن نیز بذر گندم از کشاورزان خریداری شده است.

۷.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه درباره اجرای الگوی کشت تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد الگوی کشت در کشور اجرایی شده و به دنبال اجرای ۱۰ درصد هستیم که این میزان در بازار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی وجود دارد که می‌خواهیم در قالب الگوی کشت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار از آن کم کرده و کالای اساسی کشت کنیم.

مهاجر افزود: حدود ۸۸ میلیون تن تولید زراعی کشور است و همه محصولات استراتژیک در معاونت زراعت از گندم جو علوفه و غیره تولید می شود.

معاون وزیر در امور زراعت با اشاره به اینکه در اصلاح الگوی کشت بخش دیگری از نیازهای کشور را نیز تامین خواهیم کرد، یادآور شد: امسال ۷.۵ میلیون تن گندم و ۵۰۰ میلیون تن نیز بذر گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی درباره افزایش قیمت پیاز در کشور، گفت: قانون به دولت اجازه داده تا در صورت کمبود واردات انجام شود و در حال حاضر مقداری پیاز وارد کشور شده است.

مهاجر با اشاره به تولید محصول پنبه در کشور، اظهار کرد: این محصول از محصولات استراتژیک در کشور است و تا دو سال آینده به بیش از تولید قبل از انقلاب خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.