بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: مجوز فروش ۱۷ مورد از اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی استان صادر شد.

۱۷ مجوز فروش اموال دولتی خراسان شمالی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رحمانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: پول ناشی از فروش اموال دولتی در تکمیل طرح های ناتمام استان صرف می شود.

وی با اشاره به وصول درآمدهای عمومی افزود: دستگاه های اجرایی در استان مکلف هستند بر اساس قانون بودجه عمل و درآمد پیش بینی را وصول کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی در استان وصول شد این رقم معادل ۱۰۹ درصد اهداف مصوب و پیش بینی شده است.

وی افزود: پارسال از محل مولد سازی دارایی های دولت، ۱۲ میلیارد تومان وصول شد.

رحمانی افزود: امسال با تغییر در روند و فرآیند مولد سازی، اختیارات بیشتری داده شد تا پروژه های ناتمام زودتر به انجام برسد.

وی تصریح کرد: فرآیند و مصوبه جدید کمک می کند که دارایی هایی که خاک می خورد از بلاتکلیفی و پروژه های ناتمام زودتر به نتیجه برسد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با اشاره به جذب حدود ۱۰۰ درصدی اسناد خزانه در دستگاه های اجرایی گفت: ۱۰۰ درصد اوراق تسویه پارسال در دستگاه های اجرایی جذب شد.

جذب ۲.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی

رحمانی درباره سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: امسال ۲.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شد و جذب ۶۰۰ هزار دلار سرمایه خارجی در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: پروژه های تولید گاز سنتز صنعتی ۲.۵ میلیون دلار، پروژه مجتمع گردشگری به ارزش ۵۰۰ هزار یورو و پروژه آلومینیوم فلوراید با مشارکت سرمایه گذار خارجی اجرایی می شود.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ گفت: تاکنون از محل این اعتبارات ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این منابع در طرح های بخش خدمات، کشاورزی و صنعت هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: ۹۰ درصد سهم استان امسال پرداخت شده است و پرداخت این تسهیلات در دست انجام است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.