سخنگوی شورای شهر مشهد با بیان اینکه در بحث افزایش نرخ عوارض و بهای خدمات شهری قانون برای ما سقف تعیین کرده و گفته حداکثر از این عدد بیشتر نشود، گفت: قانون نگفته حتما ۴۰ درصد افزایش دهید؛ میانگین افزایش نرخ عوارض و بهای خدمات شهرداری از ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر نمی‌شود.

حاجی بگلو: میانگین افزایش عوارض و بهای خدمات شهری از ۲۵ درصد بیشتر نیست 

به گزارش خبرنگار قدس خراسان، در ادامه جلسات علنی شورای شهر برای بررسی لایحه عوارض و خدمات شهری شهرداری مشهد، صبح امروز اعضای شورای شهر مشهد در شصت و هفتمین جلسه علنی، پس از بحث و بررسی مقرر کردند نرخ بلیت قطار شهری با یک افزایش ۵۰۰ تومانی به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد، همچنین نرخ بلیت کاغذی نیز به ۲۰۰۰ تومان رسید.

بر این اساس، نرخ بهای استفاده از اتوبوس درون‌شهری نیز به هزار و ۵۰۰ تومان رسید و مصوب شد نرخ بلیت‌های کاغذی QR اتوبوس ۲۰۰۰ و نرخ بلیت QR دیجیتالی هزار و ۵۰۰ تومان باشد؛ قیمت هر عدد کارت من‌کارت نیز ۲۰ هزار تومان تعیین شد.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ بلیت نمایشگاه بین‌المللی هم قیمت آن را به ۱۴ هزار تومان رساند و این در حالی است که این هزینه برای نمایشگاه‌های نیمه‌تخصصی با ۴۱.۶ درصد ۸ هزار و ۵۰۰ و نمایشگاه‌های عمومی با ۳۳ درصد افزایش ۴ هزار تومان تعیین شد.

در ادامه، مقرر شد هزینه دفن هر متوفی که امسال ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۵۰ تومان است با ۲۹ درصد افزایش سال ۱۴۰۲ به سه میلیون و ۶۸۸ هزار تومان برسد.

همچنین با تصمیم اعضای شورای شهر، بهای خدمات تمامی فعالیت‌ها، اقدامات و اماکن مرتبط با حوزه ورزشی شهرداری، در سال آینده بدون افزایش خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر مشهد در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان گفت: بر اساس قانون درآمدهای پایدار عناوین و دستورالعملی را وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ کرده و شهرداری ها هم لایحه افزایش عوارض و بهای خدمات را آماده و به شورا آورد، یک سری عناوین جدید برای بهای خدمات تعیین و بررسی شد.

موسی‌الرضا حاجی بگلو افزود: عوارض را در لایحه مشخص و مصوب کردیم و امروز هم بهای خدمات سازمان ها و شرکت ها را بررسی می‌کنیم که پس از تصویب برای تایید به فرمانداری ارسال میشود تا بعدا بر اساس آن، بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم و اساسی این دستورالعمل این است که افزایش بهای خدمات شهرداری باید از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بیشتر نباشد، برخی به اشتباه تصور کردند این افزایش خیلی چشمگیر است در حالی که قانون برای ما سقف تعیین کرده و گفته حداکثر از این عدد بیشتر نشود نگفته حتما ۴۰ درصد افزایش دهید.

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: میانگین افزایش نرخ عوارض و بهای خدمات شهرداری در برخی موارد ۵، ۲۰ و ۳۰ درصد بوده به طوری که میانگین از ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر نمی‌شود اما یک سری عناوین جدید هستند و با توجه به اینکه قبلا وجود نداشته اند نمی‌توانیم برایشان کلمه افزایش بکار ببریم.

حاجی بگلو در ادامه با بی اینکه این افزایش ‌ها فعلا برای دستورالعمل و درست کردن چارچوب قانونی است که بعدا بتوانیم بر اساس آن در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصمیم گیری کنیم، متذکر شد: آن زمان می‌توانیم این افزایش ها را ذیل تخفیفات بیاوریم تا به مردم فشاری وارد نشود، مثل تخفیف هایی که الان برای پروانه های ساختمانی در بهمن ماه اعلام کرده ایم، این درصدها قطعی نیست و در لایحه بودجه می‌توان آنها را کاهش داد.

گزارش: معصومه مومنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.