شهرداری مشهد در لایحه نرخ عوارض و خدمات شهری برای سال ۱۴۰۲، قیمت‌های شگفت انگیزی برای تدفین مردگان پیشنهاد داده است!

لایحه لاکچری شهرداری مشهد برای مردگان!

به گزارش قدس خراسان، لایحه عوارض و بهای خدمات شهرداری مشهد حدود پنج روز قبل به شورای شهر مشهد رسید تا پس از تصویب برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شود.

آنچه در این لایحه مشخص است شفاف نبودن برخی فرمول‌های افزایش نرخ بهای خدمات و فشاری است که به شهر وارد خواهد کرد؛ موضوعی که صبح امروز باعث شد بند مربوط به عوارض بر تابلوهای تبلیغاتی بعد از یک ساعت بحث و بررسی با درخواست اعضای شورای شهر، جهت بررسی بیشتر و اصلاح از دستور کار خارج شود.

اما بررسی های خبرنگار قدس خراسان بخش‌های عجیبی را در این لایحه نشان می‌دهد، بر این اساس نرخ پیشنهادی شهرداری برای خدمات تدفین بزرگسالان ۸۲۸ هزار تومان، کودکان زیر ۷ سال ۴۹۰ هزار تومان، نوزادان ۲۱۹ هزار و جنین(جنین، اندام،امعا و احشا) ۴۸ هزار تومان است.

همچنین عوارض دفن در حرم(غیر از هزینه قبر که باید به آستان قدس پرداخت شود) برای کلیه گروه‌های سنی ۴ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان پیشنهاد داده شده است.

هزینه پیشنهادی برای خدمات نگهداری در سردخانه هر روز از ۱۴۶ هزار برای بزرگسالان تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ برای نوزادان است.

پیشنهاد هزینه‌های شستشو و تکفین میت بزرگسال یک میلیون، کودکان یک تا ۷ سال ۴۷۵ و نوزادان ۱۳۹ هزار و جنین ۹۳ هزار تومان بوده که البته برای موارد تصادفی، عفونی و سوختگی به مقدار خیلی جزیی بیشتر است.

اما قیمت قبرها خودش داستانی جالبتر دارد؛ بر اساس لایحه پیشنهادی شهرداری قبور یک طبقه همجوار بهشت رضا در بلوک صالحین و ۳۹، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. البته این همجواری برای میت در بلوک میرزا جواد آقای تهرانی ۱۱۱ میلیون تومان آب می‌خورد و اگر قصد پیش خرید داشته باشید ۱۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

در ادامه این لایحه قیمت پیش فروش مقابر آلاچیقی ۶ نفره خانوادگی ۵۶۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هشت تایی ۷۵۱ میلیون و ۵۰۰ است.

همچنین قبور رواق عمومی آرامگاه خانوادگی برای هر قبر تکی ۳۴ میلیون و ۷۷۵ هزار(پیش فروش ۵۲ میلیون) پیشنهاد شده است.

البته باید توجه داشت این قیمت‌ها نهایی نیست و نیاز به تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری دارد که هنوز به تصویب شورای شهر مشهد نرسیده است.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.