توسعه مجتمع فرآوری لبنی تیوان و کارخانه خوراک دام و خوشه زرین درگز از جمله طرحهایی است که با حضور استاندار خراسان رضوی در این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح چندین طرح عمرانی وخدماتی در درگز

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح طرحهای مزبور اظهار کرد: ایجاد مجتمع های صنعتی در روستاها برای ایجاد زنجیره فعالیت و تهاتر محصولات روستایی کار بسیار ارزشمندی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در قالب طرح توسعه مجتمع لبنی تیوان درگز که با ظرفیت تولید ۲ هزار تن محصولات لبنی در سال با سرمایه ۵۰ میلیارد ریال مشغول به فعالیت است، امکان ایجاد اشتغال از ۱۵ به ۳۵ نفر افزایش یافته و تولید محصولات ۶ برابر شده است.

وی با بیان اینکه در طرح تحول روستایی، ایجاد اشتغال پایه مرتبط و مکمل از اولویت‌های مورد تاکید است، بیان کرد: طرح تحول روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد و در آن موضوع اشتغال در کنار ایجاد اشتغال روستایی در مسیر تثبیت جمعیت روستایی دارای اهمیت است.

نظری ادامه داد: در اشتغال روستایی مردم همراه با افراد خانواده خود برای معیشت تلاش می‌کنند که در کشاورزی و دامداری سنتی نمود دارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون که لیاقت حیات و تنفس در این نظام را به دست آورده ایم، باید در فکر و عمل به مردم خدمت کنیم که این امر به منزله دفاع و استحکام این نظام است. امیدواریم گره هایی که از گذشته در استان باقی مانده است با یاری و تلاش مسوولان در کنار مردم باز شود.

وی همچنین در سفر به شهرستان درگز از مسیر و تونل الله اکبر بازدید کرد و در جریان روند ساخت آن قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید اهالی دهستان "میانکوه" از نزدیک با نظری دیدار و درخواست ایجاد مسیر جاده آسفالته و آغاز لوله کشی گاز برای بهره‌مندی ۲۲ پارچه آبادی این منطقه را مطرح کردند که استاندار خراسان رضوی در این زمینه قول مساعد داد.

استاندار خراسان رضوی در جمع اهالی این منطقه گفت: مشکلات زیاد است و ما بر اساس وظیفه ای که در استان داریم، متناسب با هر منطقه در رفع چالش ها وارد شده ایم و مردم هم باید در این خصوص مسوولان را یاری کنند.
استاندار خراسان رضوی همچنین در آیین بهره برداری از شش هزار و هشتصدمین واحد مسکن روستایی در روستای شمسی خان درگز حضور یافت و از نزدیک با اهالی این روستا نیز گفت و گو کرد.

وی همچنین راه روستایی "بشدره" به طول بیش از ۲ کیلومتر برای دسترسی بیش از ۴۰ خانوار این منطقه با اعتبار پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال را افتتاح کرد.

گفتنی است؛آخرین برنامه نظری در شهرستان درگز ، افتتاح سنگفرش و خانه ورزش روستای خادمانلو بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.