بر اساس گزارش های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بزرگترین مانع در مسیر رونق گردشگری و توریسم در ایران، مسئله ی گرانی مراکز اقامتی است

گرانی، مراکز اقامتی گردشگری را زمین‌گیر کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بزرگترین مانع در مسیر رونق گردشگری و توریسم در ایران، مسئله گرانی مراکز اقامتی است، همچنین با بررسی هزینه های مربوط به گردشگران مشخص می شود سهم اصلی در سبد هزینه ها، مربوط به هزینه اجاره اسکان است. از طرفی به دلیل کمبود مکان اقامتی در ایام پیک مسافرت شاهد چادر زدن افراد در پارک ها و خیابان ها هستیم، در پی حل مشکلات مربوط به مجوز کسب و کار، بعد از تصویب قانون تسهیل صدور مجوز ها و ابلاغ آن توسط مجلس شورای اسلامی، مجوز خانه مسافر در زمره مجوز های ثبت محور قرار گرفت، این اقدام به معنای آن است که افراد می توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه بدون اتلاف وقت و هزینه کار خود را آغاز کنند. با ثبت محور شدن مجوز خانه مسافر به مرور بازار مکان های اقامتی متنوع، ارزان، گسترده و شفاف می شود، گردشگران می توانند قبل از عزیمت به شهر مقصد، خانه های مدنظر خود را مشاهده و رزو کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم صدور مجوز های ثبت محور از طریق درگاه ملی مجوز، بیان کرد: در صدور مجوز از طریق درگاه ملی کشور، به سمتی حرکت می شود که مسائل مربوط به دستگاه ها مانند تعارض منافع و اولویت هایشان در جریان صدور مجوز ورود پیدا نکند و روند کاری متقاضیان با سرعت بیشتری طی شود. اگر دوباره صدور مجوز را بر عهده دستگاه ها قرار دهیم، روند اشتباه قبل تکرار می شود.

جعفر قادری در ادامه در خصوص مجوز ثبت محور خانه مسافر نیز عنوان کرد: مجوز خانه مسافر در گروه مجوز های ثبت محور قرار دارد، برای کمک به صنعت توریسم و گردشگری در کشور و همچنین امکان اعمال نظارت بر اسکان های فعال، باید همکاری لازم در اجرای ثبت محوری آن صورت گیرد.

نماینده ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص صدور مجوز، تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد باید به سمتی حرکت کنیم که اکثر مجوزها به صورت ثبت محور صادر شوند، در واقع مجوز های تایید محور باید تعداد اندکی از مجوزها را شامل شود، باید توجه داشت حتی در صدور مجوز تایید محور برای کسب و کارهایی که به آن نیاز دارند، دستگاه ها را مکلف کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن به درخواست متقاضیان پاسخ و با کمترین اتلاف وقت و هزینه مشکل مردم را حل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.