معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با انتقاد از تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ملت سوریه، این تحریم‌ها را مانع اصلی در مسیر تلاش‌ها برای کمک به زلزله زدگان سوری ارزیابی کرد.

نعیم قاسم: تحریم‌های آمریکا مانع اصلی کمک به سوریه است

به گزارش قدس آنلاین، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با حضور در یک برنامه تلویزیونی در شبکه المنار اظهار کرد: حزب‌الله هیئت‌های پزشکی را برای کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه اعزام کرده است و سوریه نیاز به کسانی دارد که با آن همکاری و به آن کمک کنند و این کمترین وظیفه است.

وی گفت: زلزله‌ای که ترکیه و سوریه را لرزاند ما را ملزم به ایستادن در کنار یکدیگر می‌کند. ما شاهد یک جهت‌گیری بین‌المللی علیه مردم سوریه به دلیل مخالفت این طرف‌ها با نظام این کشور بوده‌ایم که با پایین‌ترین معیارهای انسانی همخوانی ندارد.

نعیم قاسم تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه سوریه و همراهی اکثر کشورهای عربی با آنها، از موانع اصلی در مقابل تلاش برای کمک به ملت سوریه است.

وی پایداری ملت سوریه در طول ۱۲ سال تحریم و حملات را ستود و افزود: علی‌رغم این اقدامات نه تنها اعتقادات و تصمیمات ملت سوریه تغییر نکرد، بلکه آنها به خواسته آمریکا و اروپا تن ندادند.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که آنها نحوه برخورد و رفتار با ملت سوریه را تغییر دهند.

وی بار دیگر جان باختن شماری از شهروندان ترکیه و سوریه در زلزله بامداد دوشنبه را تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.