رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: با توجه به بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار، ما در همه زمینه‌ها افزایش قیمت داشتیم و در بحث مسکن نیز از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت مسکن در مشهد مقدس را شاهد بودیم.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در مشهد/کوچ خریداران مسکن به حاشیه شهر طبیعی است

به گزارش قدس خراسان، محمد عیدی اظهار کرد: زمانی که مصالح و قیمت زمین خام در حال افزایش است، به طور طبیعی قیمت مسکن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گران‌ترین مناطق مشهد، سجاد و هاشمیه است، گفت: افزایش قیمت در همه مناطق مشهد یکسان است و کوچ کردن مردم به حاشیه شهر به خصوص برای خرید اولی‌ها که توان خرید کمتری دارند، یک امر طبیعی است و در شرایط کنونی چاره‌ای ندارند و باید به حاشیه شهر بروند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با بیان اینکه در سال جاری قیمت مسکن افزایش داشته است، گفت: قیمت مسکن متأثر از افزایش قیمت بازارهای موازی است و اگر ارز، دلار و مصالح ثابت باشد، بی‌شک افزایش قیمت نخواهیم داشت.

عیدی افزود: متأسفانه در هفته‌های اخیر و با توجه به افزایش قیمت‌های بازار موازی، پول افراد بی‌ارزش شده و مردم برای خرید هجوم آورده‌اند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با بیان اینکه استقبال برای خرید ملک یا همان تقاضا بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: فروشندگان خودشان قیمت مسکن را تعیین می‌کنند و حتی از معامله و فروش خودداری می‌کنند تا نرخ‌ها بالا برود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هفت الی هشت سال است حق کمیسیون‌ها به‌روز نشده و واقعی نیست، متأسفانه بیشترین تخلفات املاکی‌های مشهد در مورد نرخ کمیسیون است.

عیدی در پاسخ به اینکه چرا درصد کمیسیون‌ها به‌روزرسانی نمی‌شود، گفت: قرار بود روز گذشته هشتمین جلسه کمیته نرخ‌گذاری برگزار شود؛ اما به دلایلی لغو و به ۲۳ بهمن ماه موکول شد. در مجموع، کارشکنی دستگاه‌های ذی‌ربط موجب شده نرخ‌ها به‌روزرسانی نشود.

خبرنگار: امیرحسین قربان‌پور

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ئ ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    سلام و عرض ادب وضعیت بازار مسکن در سال 1402 چگونه است؟ امروز خود بنده که مشاور املاک هستم و به عنوان یک کارشناس در این حوزه باید واقعیت بروز بازار را بیان کنم ، با توجه به اتفاقات که در بازار فعلی تاثیر گذار است تا افرادی که میخواهند ملک و سرمایه خود رابفروشند و یا قصد خرید ملک بهتری را دارند با واقعیت های موجود و چشمان باز نسبت به آینده این کار را انجام بدهند و ارزش واقعی دارایی خود را متوجه بشوند، نه با اطلاع ناقص و دیدگاه خوش بینانه و یا دیدگاه بد بینانه بله انچه واقعیت فعلی است ، را باید درک کرد و قضاوت این صداقت و نظرات بنده هم، خود مردم عزیز هستند، که در بازار و مستقیم این تغییرات را متوجه میشوند ، طی این چند ماه اخرسال 1401 از زمانی که قیمت دلار و سایر ارزها افزایش و تغیراتش موثرتر شد و این دامنه بالای 30 درصد تغییر پیدا کرد و بعد قیمت طلاو سکه افزایش داشت از 18 به 25 تا 29 و؟؟ وبعد بازار تمام خورو افزایش پیدا کرده است یک پراید ۲۰۰ شد250، 300 و؟؟؟ و در امروزه ۱۴۰۱.۱۲.۱ زمین ومسکن هم این افزایش قیمت رو داشته تقریبا
  • مهندس ظفریاری ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام افزایش قیمت مسکن امسل نیز مثل سال قبل بوده است ولی بیا توجه بهتاثیرات کاهش دلار و بحث توافقات بازار در حالت سکون و توفق لحظه است ولی انچ مشخص استبا توجه به افزایش توارم که درصورت توافق خارجی حداقل 25 درصد است در سال و در صورت عدم توافق مثل سال قبل حداقل 50 درصد رشد تورم وجود دارد و در بازار مسکن به علت عدم تولید خانه و اینکه عدم توانایی کارمندان و مردم قشر عادی که با حقوق های 10 تا 20 میلیونی و هزینه زندگی هیچ پس اندازی ندارد خرید خانه یک رویا است حتی خانه طرح دولتی و ملی چرا که حداقل قیمت ساخت این خانه متری 10 تا 15 میلیون است امسال تنها روش برای جوان ده 60 و 70 و 80 از نظر بنده کارشناس خرید زمین 50 تا 100 متر در بافت روستاهای اطرف و حاشیه شهر و ساخت ساز ان توسط خود حتی بدون مجوز مردم به صورت بوجه مالی کم کم تا بتوانند خانه دار بشوند وگرنه با این هزینه زمین و ساخت ساز و در امدها نسل 60 70 80 90 توانایی تامین اجاره خانه رو ندارند چه به خرید خانه و خانه گران داخل شهر ها مال افراد با در امدهای دلاری است نه درامدهای ریالی بعد هم یک انسان مگر 90 سال امید وار مطالب مفید باشد