معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه الحاق به شانگهای ۵۰ بخش دارد و وزارتخانه‌های مختلف توافقاتی انجام داده‌اند که در سفر آتی رییس‌جمهور پیشرفت آنها پیگیری خواهد شد.

در سفر آتی رئیس‌جمهور توافقات تجاری ایران و چین پیگیری می شود

به گزارش قدس انلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور (چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای، گفت: این لایحه به موقع در دولت مطرح و سپس به مجلس فرستاده شد و مراحل مربوط به خود را طی کرد. در پی سفری که رییس جمهور - به چین - خواهد داشت نیز توافقات بسیار خوبی که منتظر آن هستیم رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ایران و چین در حوزه‌های گوناگون می‌توانند همکاری داشته باشند، تصریح کرد: همکاری‌ها می‌تواند در حوزه صادرات انرژی و محصولات کشاورزی باشد، همچنین می‌توان از توانمندی‌های کشور چین و بازار گسترده آن استفاده کرد.

حسینی عنوان کرد: این لایحه تقریبا ۵۰ بخش داشته که همه آنها تایید شده و عملیاتی خواهد شد. مقدمات لازم برای اجرای این ۵۰ بخش فراهم شده و وزارتخانه‌های مختلف توافقاتی انجام داده‌اند که در سفر آتی رییس‌جمهور پیشرفت آنها پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.