ساختمان‌های واقع در مناطق ساحلی بندر اسکندرون ترکیه به علت بالا آمدن آب دریا پس از زلزله سه روز پیش در حال تخلیه است.

تخلیه ساختمانهای ساحلی بندر اسکندرون ترکیه با پیشروی آب دریا

به گزارش قدس آنلاین، مقامات مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) وقوع سونامی در پی زلزله سه روز پیش در جنوب این کشور و در مناطق ساحلی دریای مدیترانه را رد کردند، ولی شواهد نشان می‌دهد که آب دریا در بندر اسکندرون در ساحل این دریا بالا آمده است.

ویدئوهای منتشر شده از شهر اسکندرون نشان می‌دهد که آب دریا تا وسط شهر پیش‌روی کرده و بسیاری از خیابان‌های این شهر بندری را آب فرا گرفته و به همین علت، مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) دستور تخلیه مناطقی از شهر را صادر کرده است.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده، پیش روی آب دریا در خیابان‌ها و محلات نزدیک به ساحل شهر اسکندرون بیشتر است.

زمین لرزه بزرگی به شدت ۷.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ بامداد دوشنبه مناطق وسیعی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که در جریان آن خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد.

هم اکنون تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

هلال احمر ترکیه نیز اعلام کرد که با همکاری مردمی و سازمان‌های غیردولتی، غذای گرم، آذوقه و بسته‌های غذایی در حال توزیع برای شهروندان مناطق زلزله زده است.

در پی این زلزله، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در جریان بازدید از روند امدادرسانی به زلزله زدگان مناطق بحران زده استان قهرمان ماراش، شمار جانباختگان زلزله سه روز پیش در مناطق جنوبی کشورش را هشت هزار و ۵۷۴ نفر و تعداد مجروحان زلزله در ۱۰ استان جنوب ترکیه را ۴۹ هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.