مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت برنامه های جدی برای حمایت از پلتفرمهای داخلی دارد، از این رو تمام کسب و کارهای دیجیتال برای دریافت خدمات دائمی باید به سوی نمونه های داخلی سوق پیدا کنند.

دولت برنامه های جدی برای حمایت از پلتفرمهای داخلی دارد

به گزارش قدس خراسان، محمد جعفر صدیق روز چهارشنبه در گردهمایی فعالان صنعت فناوران خراسان رضوی اظهار کرد: بسیاری از پلتفرم های خارجی اکنون امکان ارائه خدمات به کسب و کارهایی که بر بستر آنها ایجاد شده است را ندارند، لذا این شرکت‌ها برای پیشگیری از ضرر و زیان بر پلتفرم‌های داخلی تمرکز کنند.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: دولت با پرداخت ۳۰ درصد شهریه آموزش نیروهای عرصه آی.تی، تغییر در تعرفه نظام پرداختی مهندسان حوزه فناوری اطلاعات و همچنین پیگیری موضوع صادرات محتوای داده های دیجیتال بر آن است تا حد امکان از پلتفرم های داخلی حمایت کند.

وی افزود: از سوی دیگر دولت نیز موظف است، کسب و کارهایی را که قصد انتقال بستر کاری خویش از پلتفرم های خارجی به داخلی دارند را مورد حمایت قرار دهد.

صدیق در خصوص شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: ایجاد این شبکه، یک خدمت بزرگ ملی و منشا تحولات جدی اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: راه اندازی این شبکه با توجه به لزوم حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی، یک ضرورت است و ایجاد آن به منزله قطع ارتباط با دنیا نیست.

وی تصریح کرد: اساس ایجاد چنین شبکه ای بر مبنای تربیت صحیح فرزندان بر معیار فرهنگ داخلی است، چراکه بسیاری از کشورهای دنیا نیز با تکیه بر همین نوع ابتکارات، مانع خدشه‌دار شدن فرهنگ خود از سوی فرهنگ‌های بیگانه شده اند.

حجم تجارت بازار شبکه جهانی اطلاعات ۵ هزار میلیارد دلار است

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: حجم تجارت بازار شبکه جهانی اطلاعات پنج هزار میلیارد دلار است و کشور ما با وجود یک درصد جمعیت جهان باید سهم یک درصدی از این بازار یعنی معادل ۵۰ میلیارد دلار داشته باشد.

حسن هاشمی با بیان اینکه هشت میلیارد دلار رمز ارز در کیف پول ایرانی‌ها وجود دارد، عنوان کرد: در یک‌سال گذشته بحران‌های زیادی را صنعت آی. تی پشت سرگذاشته است و راهکارهایی در این خصوص به بخش دولتی ارائه شده است.

گفتنی است؛ گردهمایی فعالان صنعت فناوران خراسان رضوی تا فردا در مشهد برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.